יום חמישי, 11 בנובמבר 2010

עברנו את פרעה...נעבור גם את זה!

בטח כבר יצא לכם להיתקל בחוויה ה"נעימה" של מבחני המיון וההערכה. ואם לא חוויתם מרכז הערכה עד היום, אוכל רק להשתתף בשמחתכם, אך גם להתריע ש... כמעט כולם עוברים את זה בשלב כזה או אחר בקריירת העבודה שלהם ועל כן, כדאי מאוד שתדעו מה זה... ויפה שעה אחת קודם.

אז קודם כל הנה הסבר קצר עבור אלה שלא מכירים:
מבחני מיון והערכה הם סדרת מבחנים (שאגב, ידוע שתקפותם היא תלוית תרבות ושפה) שמטרתם לאבחן את שלל הכישורים שלכם החל מיסודיות, דיוק, תפקוד תחת לחץ של זמן, תשומת לב לפרטים, יכולת אנליטית ועד שלל תכונות המתארות את אישיותכם. אין במבחנים האלה נכון או לא נכון, אבל כן יש תוצאות שיתנו תמונה מפורטת של היכולות שלכם ומידת התאמתכם לתפקיד מסוים וגם, במבחנים מסוימים תוצאת המבחן נקבעת על פי התפלגות נורמאלית. זאת אומרת- הציון שקיבלתם מושווה לתוצאות שקיבל המבחן בקרב אוכלוסיית נבחנים גדולה במשך תקופה ארוכה והיכן אתם ממוקמים בתוך התפלגות התוצאות הללו. רמז: כמו תמיד, עדיף להיות במקום טוב באמצע ולא בשוליים...

עכשיו כשהבנו טוב יותר מה זה בכלל, ועבור כל מי שכבר יודע שלעבור בהצלחה מבחנים כאלה זה לא משחק ילדים... הנה מספר טיפים שיעזרו לכם לעבור מרכזי הערכה בהצלחה:

בואו נתחיל בהתחלה...: למבחני מיון יש להגיע בלבוש ייצוגי...כלומר- לא להגיע בכפכפים וגופיה, אלא ללבוש משהו מכובד ולא חשוף.

אם תתבקשו להציג את עצמכם, על ההצגה העצמית להיות תמציתית ועניינית (וגם מעניינת), יש לציין- שם, גיל, מגורים, שירות צבאי (במידה והיה) וניסיון תעסוקתי (במידה ויש). כדאי לחשוב על כמה משפטים מראש על מנת להגיע מוכנים.
חשוב להבדיל בין עיקר לתפל, לא נספר על הכלב של השכנים, אלא נשים דגש על הפרטים הרלוונטיים ביותר. מעבר לזה, לספר משהו במשפט וחצי זה גם לא לעניין... לכן, עלינו להיות וורבליים ולא לחכות שישאלו אותנו שאלות מנחות.
כמו כן, יש לדאוג שתהיה התאמה בין מה שאנו מספרים על עצמנו בע"פ- לבין מה שכתוב בקו"ח.

חשוב במיוחד לשדר ביטחון עצמי, שאתם מאוד מעוניינים במשרה ושיש לכם מוטיבציה גבוהה. חשוב גם שתכינו מראש תשובה המסבירה למה אתם חושבים שאתם מתאימים למשרה.

הגענו לשלב הדינאמיקה הקבוצתית. וכן, יש שלב כזה... זהו שלב שבו אתם יושבים בחדר אחד עם עוד מספר נבחנים, מוטלת עליכם משימה, או מתוארת בעיה כלשהי ועליכם- כולכם יחד- לחשוב כיצד לפתור את הבעיה. כל זה נעשה תחת מגבלת זמן, כשהבוחנים צופים בכם מהצד ומסיקים מסקנות. זה מן הסתם, קצת מלחיץ. אז הנה טיפ ראשון: חשוב מאוד לקחת חלק פעיל במשימה ולא לשבת בשקט. טיפ נוסף: יש לשמור על מקום טוב באמצע, כלומר, לא להיות אגרסיביים מידי, שתלטניים או סותמי פיות. בקיצור לא להיות דיקטטורים. מצד שני גם לא להיות נחבאים אל הכלים. חשוב להשתתף, חשוב להשמיע דעה, חשוב להיות אסרטיבי, אך הכל במידה ובטעם (לא לשכוח להיות קשובים לאחרים) ולא על חשבון שאר חברי הקבוצה.

אז זהו זה, על קצה המזלג, מספר טיפים להצלחה. אם מישהו מעוניין בהכנה מעמיקה יותר ו...כן... בחינם!!! אנחנו מקיימים סדנאות הכנה בימי ראשון, שלישי וחמישי בשעה 9:30 במשרדי חבר הון אנושי בתל אביב.

מהי סדנת הכנה?
- סדנת ההכנה, כשמה כן היא- מכינה את המועמדים לקראת מרכזי הערכה- מלמדת כיצד לעבור אותם בקלות.
- סדנת ההכנה מועברת באווירה נעימה וחברית ולכן אין צורך לחשוש ממנה.
- במהלך סדנת ההכנה המועמדים מקבלים הדרכה ומתנסים במרכז הערכה על כל שלביו.
- לאחר סדנת ההכנה- המועמדים ממשיכים לראיון אישי ובו מוצעות להם משרות רלבנטיות.
- ולא לשכוח- סדנת ההכנה ניתנת כצ'ופר למועמדים שלנו ולכן היא ללא תשלום.


לפרטים נוספים צרו איתנו קשר בטלפון 03-5190748.

ובהצלחה לכולם...!!!

5 תגובות:

  1. שלא נדע.
    מרכזי הערכה לא מסוגלים להעריך נכונה שום דבר, רק מספקים עבודה לבוגרי פסיכולוגיה ומשאבי אנוש תוך גרימת עוגמת נפש למחפשי העבודה.

    השבמחק
  2. אחלה טיפים!
    בעיקר אהבתי את "מקום טוב באמצע"!!!
    מרכז הערכה הוא כלי אבחוני הבודק דינמיקה קבוצתית ואינטראקציה חברתית. הוא נהדר כשיודעים איך להשתמש בו ולהוסיף לו כלים נוספים כמו מבחני ידע וראיונות עומק אישיים.
    כשיודעים מה בודקים קל יותר לעבור אותו ולהמשיך הלאה לשלבי האבחון הבאים....

    השבמחק
  3. אנא חסכו מאיתנו את השלב הזה! מדובר גם במבחני ציור עצים, השלמת משפטים ושאר חרטבונות המהוות קופסה שחורה.
    עושים את המועמד סכיזופרן פרנואידי דו-קוטבי, וכמובן שאם המועמד ילך לפסיכיאטר הוא לא יאובחן ככזה.

    השבמחק
  4. אני מסרב בתוקף לעבור את מבחני המיון האלה
    מישהו חורץ את הדין שלך לפי כלים מטופשים שמעולם לא הוכחו בצורה מדעית כיעילים במשהו.
    2 מקומות עבודה הפסידו אותי עד היום, אני פשוט אומר למקום העבודה "אני לא מוכן לעבור את המבחנים האלה, אם אתם מסוגלים לקבל החלטה לגבי בלעדיהם נוכל להמשיך, אם לא אז אנחנו ניפרד כבר בשלב הזה"
    אבל אם כולם ינהגו כמוני המכונים האלה ייעלמו מהעולם

    השבמחק
  5. לאנונימי מה-27 בנובמבר: כל הכבוד על הגישה! המקומות שסירבת להם הם אלו שהפסידו ולא להיפך! טוב לראות מועמד שמעריך את עצמו כמוך.

    השבמחק