יום חמישי, 16 בדצמבר 2010

איך שולחים קורות חיים לחברת השמה?

כשהקמתי את הבלוג הזה קראתי לו בשם וידוייה של רכזת השמה. כבר תקופה ארוכה שלא התוודיתי ולכן נראה לי שהגיע הזמן ל"וידוי" קטן.

במסגרת העבודה השוטפת אני נתקלת לא פעם בכל מיני מועמדים ומחפשי עבודה. וכשעובדים בתפקיד שכולל עבודה צמודה מול ועם אנשים, ברור שהסבירות להיתקל בכל מיני סוגי אנשים ואופי עולה.

בקיצור, בא לי לכתוב היום על מצב שנתקלתי בו די הרבה פעמים בחודשים האחרונים. ולמה אני מתכוונת?

למרות שרוב קורות החיים מגיעים במייל, אני מידי פעם מקבלת קורות חיים דרך הפקס. לפעמים מחפשי עבודה מגיעים למשרד ומשאירים קורות חיים מודפסים ולפעמים, וכן, זה עדיין קורה, אני אפילו מקבלת קורות חיים שנשלחו דרך הדואר.
לפעמים קורות החיים מגיעים כקובץ WORD ולפעמים כקובץ PDF.
או.קיי... זה היה תיאור המצב.

עכשיו לוידוי...: כחברת השמה אנחנו, בשלב הראשון, מעדכנים את קורות החיים של המועמדים במערכת שלנו. ובמידה ומצאנו התאמה למשרה אחת או יותר אנחנו בהמשך גם מעבירים הלאה את קורות החיים למשרות המתאימות אצל הלקוחות השונים.
הענין הוא שבכדי להקליד את קורות החיים במערכת, אני זקוקה לקורות חיים בקובץ דיגיטלי.

מעבר לכך, אנחנו תמיד נעדיף לקבל קורות חיים בקובץ WORD ולא ב PDF כי קבצים כאלה הכי פשוט לעדכן במאגר וגם להעביר הלאה ללקוחות.

במידה ושלחתם אלי קורות חיים בדואר, בפקס או בקובץ PDF – אני לא יכולה לעשות בהם שום שימוש. אלה המקרים בהם תקבלו ממני או מחברותיי לתפקיד שיחת טלפון שתבקש מכם לשלוח שוב את קורות החיים במייל ובקובץ WORD.

אז תשאלו: מה הבעיה?

ובכן, הבעיה היא שלעיתים מחפשי העבודה שמקבלים שיחה כזו לא מבינים למה אנחנו מבקשות לשלוח קורות חיים שוב אם כבר קיבלנו אותם פעם אחת.

אז זו בדיוק הנקודה שהיה לי חשוב לההסביר: אנחנו מבקשים לשלוח אלינו קורות חיים במייל כי רק ככה אנחנו יכולים לתעד את קורות החיים שלכם במאגר המידע שלנו ורק ככה אנחנו יכולים לעשות בהם שימוש בכדי להעביר אותם הלאה למשרות מתאימות...

אגב, בעיה נוספת שהיא אמנם פחות נפוצה, אבל עדיין קיימת היא בעיית קורות החיים "המוצפנים" ואני מתכוונת לקורות חיים שנדרשת סיסמא בכדי לפתוח את הקובץ. המצב הזה בעייתי במיוחד כשקורות החיים נשלחים דרך אתרי דרושים, כי אז אי אפשר לחזור למועמד/ת ולבקש סיסמא בגלל שאין גישה לכתובת המייל שלו או למספר הטלפון.

בקיצור, חברים, אם אתם מחפשים עבודה- אני ממליצה לכם לשלוח מלכתחילה את קורות החיים שלכם דרך המייל בלבד ובקובץ WORD ללא סיסמא.
זה בטוח יקצר תהליכים... :)

בהצלחה לכל מחפשי העבודה !

תגובה 1:

  1. זאת הסיבה שסוגרים את הקובץ לשינויים או ב-PDF. אין לאף אחד זכות להוסיף לקורות החיים של מועמד תוספות, אפילו לא לוגו.

    השבמחק