יום חמישי, 27 בינואר 2011

8 כללי אצבע לשפת גוף בראיון עבודה


מוזמנים לראיון עבודה? גם אם אתם הכי מקצועיים שבעולם ועם ניסיון רלבנטי זה לא מספיק, כי בראיון הניסיון והכישורים נבדקים, אבל לא רק... נבדק גם כל מה ש..."מסביב" החל מאיך שאתם נשמעים בשיחת הטלפון לקביעת מועד לראיון ועד אחרי שיצאתם מהמשרד.

אז, אני מודה שהרבה מאוד כבר נכתב על שפת גוף בראיונות עבודה, אבל, אני רוצה לשתף אתכם במעט כללי אצבע (או שמא נאמר- כללי גוף.. ) בכדי שבראיון תשאירו את הרושם הרצוי.

מראה כללי: שימו לב לרושם שהמראה שלכם יוצר. האם אתם מגולחים? האם אכלתם פלאפל בפינה לפני הראיון ואופס, נוצר לו כתם על החולצה? מה אתם לובשים? האם המחשוף חושפני מידי? האם רצתם לראיון בחום ואתם נוטפים זיעה? לפני הכל וודאו שהמראה הכללי שלכם נקי, מסודר וייצוגי.

לחיצת יד: נכון, זה לפעמים נראה מיותר, אבל, לחיצת יד נכונה אף פעם לא מזיקה. ולא לשכוח- לא חזק מידי ולא רכרוכי מידי... אחד מהמועמדים שראיינתי נכנס למשרד ונתן לי "כיף" לרגע הרגשתי כמו שחקן כדורסל לפני משחק... אז, לא... מאוד לא מומלץ להתחיל ראיון בצורה כזו...

נינוחות: גם אם חניתם באדום לבן (מאוד לא מומלץ בזמן ראיון), גם אם אתם מוגבלים בזמן, גם אם אתם ממהרים לראיון אחר – לא משנה מה הסיבה לכך שאתם לחוצים, אל תראו זאת למראיין. ראיינתי השבוע מועמד שלכל אורך הראיון ענה תשובות קצרות, נע בעצבנות על הכיסא והסתכל כמעט כל דקה על השעון שלו. אז, אם אתם כבר משקיעים זמן ומגיעים לראיון, אל תהרסו את הסיכויים לעבור אותו בהצלחה. שימרו על קור רוח.

אל תשחקו עם החפצים שעל השולחן. אני מודה שעל השולחן שלי יש תמיד צעצועי משרד למיניהם, אבל, מאוד לא נעים לי כשמועמדים "מתעסקים" איתם בראיונות.

אל תשכחו לשבת כמו שצריך. אני לא רוצה להישמע כמו סבתא, אבל, הישיבה בראיון צריכה להיות זקופה, בלי להתנדנד על הכיסא, בלי להתמתח ומאוד לא כדאי לשלב ידיים, זה נותן תחושה של חוסר ביטחון, או שמסתירים משהו...

הישירו מבט למראיין- כשלא בטוחים, או כשמסתירים משהו, קשה "להסתכל בעיניים". במעמד ראיון מאוד, מאוד חשוב להישיר מבט למראיין. אם לאורך כל הראיון תתעלמו ממנו ותביטו לצדדים, תותירו רושם לא אמין או מאוד חסר ביטחון.

חייכו- זה רק ראיון, לא ביקור אצל רופא השיניים... חיוך מוסיף תחושה של ביטחון עצמי, נינוחות וגם יוצר אווירה נעימה.

אל תדברו בקול רם מידי, אבל גם אל תלחשו- הנה עוד דוגמא מהימים האחרונים. ראיינתי מועמד שדיבר מאוד, מאוד חלש. בקושי הצלחתי לשמוע מה הוא אמר. יצאתי מהראיון הזה מותשת מהניסיון להתרכז ולשמוע את הנאמר. אז, לא כדאי לצעוק, אבל, אם אתם נוטים לדבר חלש- היו מודעים לכך ושנו זאת בראיון.

נ.ב.

מקווה ששמתם לב לשנינות שבכותרת... :)
בהצלחה!

תגובה 1:

  1. מסכים עם כל מילה. תהליך חיפוש עבודה טומן בחובו קשיים רבים, מכיוון שהיקף הכישורים הנדרשים בעבור כל משרה עולה מיום ליום. כל המקצועות המסורתיים שעברו מאב לבן מצטמצמים על חשבון הטכנולוגיה.

    השבמחק