יום שלישי, 12 באפריל 2011

התחלה - חדשה או לא? זו השאלה































הבלוג היום הוא אביבי במיוחד. לכבוד חג האביב הפוסט יוקדש להתחלות. למען הדיוק, הפוסט הזה יעסוק בהתחלות חדשות. ומה ההבדל אתם שואלים את עצמכם? מה היועצת הזו רוצה ממני אתם ממשיכים להקשות? אז הנה, "התחלה חדשה" היא יותר מסתם התחלה. אנחנו כל יום מתחילים דברים – אנחנו פוגשים אנשים חדשים, מתמכרים לסדרה חדשה, אוכלים משהו חדש. אבל נדיר שאנחנו מתחילים משהו מחדש. ועדיין לא הבנתם מה ההבדל? טוב נו, ברור שלא תבינו, עוד לא סיפרתי לכם... כאשר אנחנו מתחילים מחדש אנחנו מחליטים שהפעם ההתחלה שלנו תהיה שונה, אנחנו מקווים שבאמצעות התחלה חדשה נוכל להשפיע על התפתחות הדברים. איך הדברים יהיו בעתיד.

ספורט ודיאטה למשל הם דברים שאני מתחילה כל יום . בבוקר אני מתחילה את הדיאטה ולקראת ערב אני מסיימת אותה עם מגש פיצה וביקור קצר באגאדיר. אבל, לפני שבוע החלטתי שאני מתחילה את הדיאטה שלי מחדש, החלטתי שאני הפעם ניגשת לדיאטה לא כמו שניגשתי לדיאטות קודמות; הפעם החלטתי שאני אצליח! ובינתיים (טפו טפו טפו) הביקור היחידי באגאדיר היה ביום-הולדת לאחי הצעיר וגם אז "התחלתי מחדש" עם סלט בריאות. התחלה חדשה או לא התחלה חדשה?!?

האמת היא שאם תחשבו על זה רגע, אנחנו מתחילים מחדש לא מעט פעמים במהלך חיינו – ומקום עבודה חדש הוא הזדמנות נפלאה להתחלה חדשה! בהזדמנות זו אשמח שתכירו את יהודה, או בשמו הקודם: שרוך, כן כן כמו בנעליים. לא באמת צריך הרבה דמיון להבין למה קוראים לבן-אדם שמתיימר לשני מטר גובה "שרוך".

אני מלווה את יהודה כבר חודש וטיפה וביחד עברנו לא מעט חוויות עד שמצאנו לו את העבודה הנוכחית שלו. המקום בו "שרוך" הפך ליהודה. על פנוי הסיפור של יהודה מוכר ולא באמת מצדיק פוסט – מועמד מובטל, מועמד מחפש עבודה, מועמד מתראיין, מועמד מוצא עבודה. אבל, הסיפור של יהודה יוצא דופן כי הוא החליט "להתחיל מחדש". ומה זאת אומרת? טוב, סבלנות, תכף תדעו הכל...

פגשתי את יהודה לראשונה במסיבת גג אצל חברים. חבר משותף הכיר בינינו. זה הלך בערך ככה: "היי את יועצת השמה?? טוב, יופי. שרוך מחפש עבודה. דברו!" כמה פעמים זה קרה לי, אין לכם מושג... טוב, הדבר הראשון ששרוך אמר לי זה: "נעים מאד, תתעלמי ממנו, קוראים לי יהודה". ובאותו רגע ידעתי שהפעם יש משהו שונה באוויר, ולא זו לא הייתה הקאווה; זה היה יהודה. יהודה קלט שיש לו פה הזדמנות "להתחיל מחדש" והוא קפץ עליה. יהודה סיפר לי שהוא בדיוק סיים פסיכומטרי והוא מתלבט האם ללמוד, ואם ללמוד אז מה. הבנתי ישר שיהודה רציני בהתלבטות שלו והצעתי לו שניפגש לשיחה כמו שצריך.

יום למחרת יהודה נכנס אליי למשרד והמשכנו את שיחתנו. יהודה סיפר לי על הניסיון התעסוקתי שלו במהלך השנתיים האחרונות – ומה הוא לא עשה! שהשתחרר פנה לעבודה מועדפת בתחנת דלק, עבודה שהחזיק בה חודש בדיוק לפני שהפסיק בגלל כאבי ראש; כמה בתי קפה לאחר מכן הוא הוציא רישיון לאופנוע והפך לשליח פיצה, והפעם הוא החזיק חודשיים; ושאני פגשתי אותו הוא בדיוק הפסיק לעבוד כליצן במסיבות ימי-הולדת לילדים מהגן. בשיחה איתו גיליתי ששרוך זה דווקא אחלה שם לליצן! אז אחרי שתדלק 95 מלא, הוביל פיצות בגשם והוציא שפנים מהכובע אני פגשתי אותו, בג'ינס וחולצה קייצית מכופתרת, שהוא מתלבט. מתלבט מה לעשות. אבל דבר אחד יהודה ידע, יהודה רוצה להתחיל מחדש. הפעם יהודה רוצה שההתחלה תהיה משמעותית ותוביל אותו בדרך חדשה.

כאמור, אחרי חודש של חיפושים וראיונות עבודה יהודה מצא מקום עבודה שאיפשר לו להתחיל מחדש – חברת ביטוח. כן כן קראתם נכון, דווקא בחברת ביטוח יהודה מצא את האפשרות להתחיל מחדש. והאמת היא שמקום העבודה עצמו פחות רלבנטי ומה שכן קריטי לסיפור שלנו היא ההחלטה שיהודה קיבל: שרוך הפך ליהודה ויהודה הולך להפציץ! למעשה, יהודה יכול היה להחליט להתחיל מחדש כליצן, שליח פיצה או מתדלק אבל הוא בחר להתחיל מחדש כנציג שירות בחברת ביטוח גדולה.


מה שמעניין באמת זה מה שהוביל את יהודה לקבל את ההחלטה:

דע את עצמך! שאני פגשתי את יהודה לראשונה הוא היה עסוק בשאלה: מה אני רוצה לעשות שאהיה גדול? שאלה טיפוסית למועמדים שבדיוק סיימו פסיכומטרי ועומדים בפני ההחלטה האם ללמוד ומה. אבל בואו לא נעבוד על עצמנו, השאלה הזו מלווה אותנו עוד מימינו בחטיבה, דרך הצבא וממשיכה גם אחרי הלימודים באוניברסיטה. ולכן, השאלה האמיתית היא: נכון לעכשיו, מה אני רוצה לעשות שאהיה גדול? ובכן, התשובה של יהודה לעצמו הייתה: אני רוצה לעבוד בחברה גדולה עם שכר יפה ובתפקיד מקצועי. יהודה לא ידע בדיוק איזה תפקיד הוא רוצה או אפילו באיזה תחום; מה שהוא כן ידע זה שהוא רוצה לבחור מה הוא רוצה לעשות ולא למצוא את עצמו עובד במקום שהוא לא מרוצה ממנו בעוד כמה שנים מהיום. כלומר, יהודה רצה לקבל את ההחלטות ושאף אחד אחר לא יקבל אותם עבורו. ולכן, לאחר התייעצויות ארוכות בינינו, עם בני משפחתו, חבריו הקרובים ואפילו עם בוזו הליצן (חברו לעבודה הקודמת) יהודה החליט שהוא מתחיל את דרכו המקצועית היום. ומבין כל המשרות שהיו לי להציע לו יהודה בחר בזו כי הוא האמין שזו תקדם אותו יותר מכל האחרות.


אם כן, יהודה החליט להתחיל את דרכו המקצועית. התחלה חדשה או לא?

שיהיה בהצלחה!

תגובה 1: