יום שלישי, 23 בפברואר 2010

קופצת למים...!


אני כמעט קופצת מהכסא כשהטלפון מצלצל...

המנהלת שלי נועצת בי מבט ארוך ולא משתמע לשתי פנים ואומרת "זהו זה יקירתי, הגיע הזמן לקפוץ למים ולענות לטלפון...".
"אבל," אני עונה "לא, תוותרי לי הפעם, תעני את ומהשיחה הבאה, אני מבטיחה, אני אענה לכל השיחות, באמת!"
"ד. חביבתי, אין מצב!", "את יודעת, כל מי שקופץ לבריכה רועד מקור בשניה הראשונה, אבל, אחרי כמה דקות נהיה לו מאוד נעים במים... אז, יאללה, לענות! תיכף ומיד!"

הטלפון ממשיך לצלצל... אין ברירה!

ביד רועדת אני מרימה את השפורפרת... אין לי מושג ממה אני כל כך מתרגשת, באמת שלא! הרי במקביל ללימודים עבדתי כמה שנים בשירות לקוחות, אז מה נסגר איתי?

"חבר הון אנושי שלום, מדברת ד', איך אני יכולה לעזור?"

שתיקה.

רועמת.

דממת אלחוט.

יש! כנראה טעות במספר...

אני: "הממ, הלו? שלום?"
הוא: "שלום, לאן הגעתי?"
אני: "אה, לחבר הון אנושי, חברת השמה..."
הוא: "אה, הבנתי, פשוט ראיתי שיחה שלא נענתה, אז אני חוזר אליכם, שמי X"
אני: "או.קיי, תוכל לחכות רגע על הקו??"
הוא: "כן"
אני: "בנות, מישהי חיפשה את X??? כי, אם כן, הוא על הקו"
הבנות: "כן, כן, הוא מתאים למשרת מנהל המכירות שנפתחה היום, הוא שלח קורות חיים לפני כמה ימים. תבדקי איתו איזה תפקיד הוא מחפש..."

או.קיי... PIECE OF CAKE!

אני: "היי, סליחה על ההמתנה, שלחת אלנו קורות חיים לפני כמה ימים, איזה תפקיד אתה מחפש?"
הוא: "לאיזה תפקיד שלחתי?"
אני: "אתה לא זוכר?
הוא: "לא!"
אני: "לא משנה, ספר לי מה אתה מחפש..."
הוא: "מה אתם מציעים?"
אני: "יש לנו משרת מנהל מכירות שיכולה להתאים לך, מענין אותך?"
הוא: "תלוי"
אני: "במה?"
הוא: "בדיוק התחלתי לעבוד, תלוי כמה משלמים!"

אז, כן, זו היתה שיחת הטלפון הראשונה שלי. אם אתם במתח, אז סתם שתדעו, בסופו של דבר הצלחתי לסיים אותה כהלכה כשכל הצדדים מרוצים. אגב, שיחות דומות אני מקבלת כמעט בכל יום.

ומה למדתי מזה?

1. לא יאומן! אנשים באמת חוזרים לשיחות שלא נענו ממספרים לא מוכרים!
2. אנשים שולחים קורות חיים למשרות ודקה אחרי זה שוכחים מה ולמה שלחו...
3. מסתבר שגם אם ממש לפני כמה ימים התחלתם עבודה חדשה, אתם תמיד תרגישו שאולי פספסתם משהו יותר טוב...
4. זה לא הגיל ולא התרגיל, זה התמחיר...


3 תגובות:

  1. נראה כמו בלוג עם פוטנציאל לעניין הרבה אנשים..
    רק הערה אחת, בתור בחורה שעד לא מזמן חיפשה עבודה.
    כדי לקבל שיחת טלפון אחת, בד"כ מחברת השמה אגב, שולחים עשרות קורות חיים. באמת, שגם אם היינו נורא רוצים, אי אפשר לזכור את כל המשרות להם שלחנו! :)

    השבמחק
  2. עד היום לא הבנתי למה אתן מצמידות לכל משרה
    מספר סידורי אם אתן לא יודעות להתאים את האדם שמדבר איתכם בטלפון למשרות שאליהן הוא שלח את הקו"ח.
    מחפש עבודה טיפוסי שולח עשרות קו"ח בשבוע (אם לא יותר). את באמת מצפה ממנו שיזכור בדיוק לאיזה תפקדידים שלח באיזו חברת השמה, ובמיוחד כאשר אתן יוצרות לפעמים קשר שבוע או שבועיים אחרי שנשלחו הקו"ח? (ניסית פעם בעצמך להיות "מחוסרת עבודה" ולהתמודד עם כל המצבים השונים שבהם נתקלים מחוסרי העבודה? אולי זה מה שיעזור לך להיות רכזת השמה טובה יותר)

    השבמחק
  3. הפוסט שלך מעיד על העליבות והזילזול של חברות ההשמה במחפשי העבודה. את בטוחה שאת רוצה להמשיך ?

    השבמחק