יום שבת, 12 ביוני 2010

מה רואים מהצד השני של המטבע?

התגובות האחרונות ברשתות החברתיות וגם כאן בבלוג, גרמו לאסימון ליפול.
מכל מה שקראתי, הבנתי שאם מחפשי עבודה ישבו ולו רק ליום אחד במשרדי חברת השמה, הם יבינו באמת למה חברות השמה עדיין קיימות.

הבנתי גם שרק מי שעובד ביום יום מול לקוחות על משרות מצד אחד ונפגש עם מועמדים מהצד השני, מבין עד כמה עבודת ה"תיווך" הזו (ואני שמה גרשיים, כי יש בעבודה הרבה יותר מזה) חשובה מעין כמוה. עד כמה, לפעמים בזכות מילה או משפט מחברת ההשמה, חברה תסכים לראיין מועמד שעד לפני כמה דקות חשבה לדחות מבלי אפילו לראיין. ועד כמה, גם במהלך תהליך הראיונות , היכולת שלנו כחברת השמה לשמוע את שני הצדדים בתהליך, מאפשרת לנו לגשר על פערים, למנוע תקלות תקשורת ולגרום להשמה לקרות.

כמו שכתבתי בפוסט הקודם, כפי שקורה בכל תחום כמעט בחיים- כשאנחנו מרוצים, אנחנו בדרך כלל שותקים. כשאנחנו לא- אנחנו דואגים להשמיע את קולינו.

חשוב לי לשתף אתכם במה שרואים כשיושבים בצד שלי של המטבע. ובצד הזה התמונה הרבה יותר רבגונית.
נכון, כחברת השמה, לא תמיד אנחנו מצליחים למצוא לכם משרה מתאימה או ללקוח עובד מתאים. אבל, בהרבה מאוד פעמים אנחנו מצליחים גם מצליחים...

אני רוצה לפרסם היום כמה מכתבי תודה שקיבלנו לאחרונה בחבר ממועמדים שחיפשו דרכנו עבודה (וגם מכתב אחד מלקוחה השתרבב לי כאן). אז נכון, לא נהוג להעיד על עיסתך שלך, אבל, אם לא אעשה זאת, המאזניים תמיד יטו לצד אחד, ואילו מטרתי היא להראות שיש גם צד אחר.

המכתבים מתפרסמים בעילום שם מפאת הרצון לשמור על פרטיות הכותבים...:


לינה,
רציתי להודות לך במכתב קצר שיביע מילות הערכה לעבודתך המדהימה,
המון תודה שהשקעת מאמץ ניכר,
על ההתחשבות בכל פרט,
על המסירות יוצאת הדופן שהענקת
וכמה ברור לי שאלו תכונות שלא קיימות בכל אחד,
אז המון תודה על ההקשבה והעצות המועילות,
וכמובן תודה על היחס האישי.
עלי והצליחי,
ובטוחה שרבים עוד יהנו מעמל עבודתך ותזכי להצלחה רבה בשל השקעתך!!
הלוואי וירבו כמוך! תודה רבה!
ש.

הדר היקרה, תודה .
תודה לך, אלף תודות לך ולחברת חבר הון אנושי על שפתחתם בפני עולם שלא חלמתי עליו .
תודה לכם שנתתם לי הזדמנות שכזו להתקבל ולעבוד ולהצליח בתחום הבנקאות. כל בוקר אני מודה לאל ולכם על מה שאני נמצאת בו עכשיו .
בזכותכם התקבלתי והתחלתי לעבוד בבנק וזה מאחר ופניתי לכל כך הרבה חברות ולא יצא לי כלום.
תודה מיוחדת להדר המקסימה על השירות והיחס הנפלא ועל כך שליוותה אותי לאורך כל הדרך עד היום .
יש לציין שלו היתה בכל חברת כח אדם הדר אחת , אותה חברה תהיה על המפה. אני ממש מודה לך. עלי ותצליח בכל אשר תעסקי.

שלום,
הייתי רוצה להביע את הערכתי לעבודה המצוינת של מאיה בעבודה משותפת: מאיה יודעת להתאים את הניסיון שלי למשרות רלוונטיות, היא שירותית ונעימה. למרות שלא יצא לי להתראיין דרככם היא עדיין מעניינת אותי במשרות בשוק ולא מוותרת!, מזה שנה שאנחנו בקשר קרוב, היא מעודכנת במצבי התעסוקתי לפרטים (עברתי מספר תפקידים בשנה האחרונה).מאיה מאמינה ביכולות שלי ומאוד מפרגנת שזה דבר מאוד חשוב בתפקיד יועצת בעיני ומהצד השני, היא מכירתית ומייצגת את הלקוחות שלכם היטב.
אני מכירה את שוק חברות ההשמה היטב משני הכיוונים: בתור לקוח ובתור מחפשת עבודה. ואני חייבת לציין שהשירות והמסירות של מאיה בהחלט יוצא דופן.
ישר כוח!

שלום רב,
ברצוני להודות על היחס הנפלא שקיבלתי מיועצת ההשמה יעל.
יעל הייתה אדיבה מאוד, קשובה, מקצועית וידעה לכוון אותי למשרות ההולמות את כישוריי. את הצלחתי במציאת המשרה שלי אני מייחסת לה, על הייעוץ, העידוד והדחיפה שלה הייתי זקוקה.
כן ירבו כמוה, ישר כח!

שירי שלום,
לשמחתי איישתי את משרת המזכירה בחברתנו לפני יומיים, אולם דרך חברה אחרת. עם זאת, ארצה לציין את עבודתה הנמרצת, האדיבה, השירותית והמקצועית של נעמה לאורך כל הדרך. דבר שכלל עדכונים שוטפים, מעקב אחר מועמדות, עבודה תחת לחץ וכל זאת בנועם ובמקצועיות.
היה לי העונג לעבוד עימה ואשמח לעבוד עימה בעתיד!
תודה.
סופ"ש נעים, ט.

סמדר היקרה
כמובן שאני אודה לך גם בטלפון, אבל מכתב כתוב (למרות שהוא במייל) זה משהו שאפשר לשמור.
רציתי להגיד המון, המון תודה על כל התמיכה והעזרה והטיפים והקשרים שהפעלת בשבילי, ועל הזמן שהשקעת ועל הטלפונים והמיילים.
את מקסימה ואני שמח שנפלתי דווקא עלייך (למרות שאת יכולה למסור ד"ש ללירון כי תמיד היא ענתה לי והעבירה אותי אלייך).
אני מחפש עבודה כבר ארבעה חודשים וחצי דרך חברים ודרך אתרים ודרך חברות השמה ודרך קשרים ודרך מודעות וכנראה שזה לא מקרה, ששתי העבודות אליהן הגעתי בקו הסיום ואל שתיהן התקבלתי - הגיעו דרכך.
אז המון תודה
ואולי עוד נהיה בקשר שוב ביום מן הימים
נ.

אני יודעת שיהיה לי קשה להניע מי מכם לפעולה שכזו, אבל, אם גם לכם יש חוויות טובות מחיפוש עבודה דרך חברות השמה, אשמח אם תשתפו אותי כאן.
תודה!!

4 תגובות:

  1. זה בהחלט קצת מתקן את הרושם של הבלוג שלך שפורסם בלינקד-אין, קצת יותר מאוזן. בכל אופן כלקוח שלכם, יש לא מעט תסכולים למי שיושב בצד השני, ואולי אתם היוצא מן הכלל שמעיד על הכלל (בחברות השמה ויועצי השמה). אז כמו שיש מקרי קיצון במועמדים, יש גם יש כאלה בין יועצי ההשמה...

    השבמחק
  2. מרשים, יחד עם זאת יש גם כאלה שלא זכו לשום התייחסות, אפילו לא אישור שקו"ח התקבלו אצלכם, אבל לא רק אצלכם. אכן, אין לזלזל בעבודת חברות ההשמה - כן, בהחלט יש להם קשרים ויכולת להבליט את המועמד שלהם על פני מועמדים אחרים, אבל אני מכירה אישית מקרים שבהם קשר עם חברת השמה יצר מגבלה... לדעתי שקיפות מלאה הן ללקוח והן למועמד - עשויים לקדם את האינטרס של שני הצדדים וגם לשקם את תדמית חברות ההשמה.

    השבמחק
  3. בשנים האחרונות יש אשה בחיי
    כל חודש היא שולחת לי מכתב אישי באי-מייל
    למעלה כתוב "מחפש עבודה יקר"
    באמצע, עולמך חרב
    ולמטה "בברכה חמה רכזת ההשמה"

    כך וכך ימים הסכים לתת לי אלוהים
    וכבר שלושים לקחה סיגל אבא
    מה את ומי את
    כך וכך ימים הסכים לתת לי אלוהים
    וכבר שלושים לקחה סיגל אבא
    מה את ומי את

    השבמחק
  4. מצורף קישור לקובץ הדרכה מושלם לקראת ראיון עבודה.
    מכיל טיפים, כללים שאלות ותשובות לשאלות שנשאלות בראיון עבודה, מדריך למבחנים בחברות השמה, כללים בנושא משא ומתן על שכר ועוד..

    גרסה 10
    (אם המלל באתר מופיע לא ברור, הורידו את הקובץ בפורמט של וורד)
    http://www.scribd.com/doc/15159 9808/-91

    השבמחק