יום שלישי, 3 באוגוסט 2010

פונים לחברת השמה? איך לעשות זאת טוב יותר?

היי חברים,
מה שלומכם?

לפני מספר ימים פורסם באתר דה מרקר מאמר עם עדכון מפורט על מצב שוק העבודה וסקרי שכר במגוון ענפי העבודה. מוזמנים ללחוץ כאן ולהציץ. הפרטים נאספו ממספר חברות השמה, ביניהן - חבר הון אנושי.

אני רוצה בהזדמנות זו לעדכן שעל פי כמות המשרות החדשות הנפתחות לאחרונה, אפשר להגיד בוודאות שמצב השוק משתפר. אני מרגישה את זה על בשרי וכמות השעות הנוספות שאני עושה נותנות את האישור הסופי לענין.

מצד שני, כמות קורות החיים שאנחנו מקבלים לא יורדת, מה שמצביע על כך שעדיין יש מספר גדול מאוד של מועמדים המחפשים עבודה.

מכיוון שכמות קורות החיים כל כך גדולה, אני רוצה לתת מספר עצות למועמדים המחליטים לשלוח קורות חיים לחברות השמה.
פניה לחברת השמה שונה מפניה לארגון, או למעסיק מפני ששיטת המיון של קורות החיים ושיטת העבודה שונות לגמרי.
בעוד שבארגון יש מספר מסויים מאוד של משרות פתוחות בכל רגע נתון, בחברת השמה פתוחות מאות ולפעמים אלפי משרות בו זמנית.
בעוד שבארגון יבדקו אם כרגע יש משרה מתאימה עבור השולח, בחברות השמה יבדקו אם כרגע יש משרה רלבנטית, אבל, המיון יתבצע גם בראייה עתידית. מועמדים עם נסיון שעשוי להיות רלבנטי מחר, מחרתיים או בעוד חודש, גם ישמרו במאגר.

מעבר לזה, בפניה לחברת השמה אתם יכולים לתת פרטים נוספים, שיקלו על ההתאמה למשרות.
בעת שליחת קורות חיים לחברת השמה, מומלץ, לצרף בגוף המייל את הפרטים המפורטים בהמשך. הוסיפו את הפרטים האלה בגוף המייל עצמו, זה יקל על מלאכת המיון, יקל על יועצי ההשמה להבין מה אתם מחפשים ומה אפשר להציע לכם וכמובן ימנע טלפונים מיותרים והצעות עבודה לא רלבנטיות.

- משרה מבוקשת: פרטו איזה תפקיד אתם מחפשים. אם יש מספר כיוונים אפשריים, פרטו את כולם. זה בדיוק מה שיקל על ההבנה של מה להציע לכם ומה לא!

- איזורי עבודה: חברות ההשמה יודעות מה המיקום של כל משרה פתוחה. אם תמקדו אותנו כבר בגוף המייל באיזורים הרצויים, זה יחסוך הרבה מאוד זמן לשני הצדדים!

- זמינות: יש משרות הדורשות זמינות מיידית. אם זמינותכם כזו- כדאי שנדע על כך!

- מספר תעודת זהות: חברות שמשתמשות במערכות מידע גדולות (כמו חבר הון אנושי) זקוקות לנתון הזה בכדי להקליד מועמדים למערכת. ללא הנתון הזה, אי אפשר לצרף אתכם למאגר.

- ציפיות שכר: נכון, זה לא ממש דיפלומטי, אבל, אם נקבל איזושהי תמונה כללית לגבי ציפיות השכר שלכם (זה לא חייב להיות מדוייק) זה יאפשר לנו להבין מראש איזה משרות להציע לכם, ואיזה הן בכלל לא בכיוון.

- מה לא: למה אני מתכוונת? ציינו מה אתם לא מחפשים, לפעמים זה עוזר למקד עוד יותר. למשל, אם אתם עוסקים כרגע בשירות לקוחות ולא מעוניינים יותר, ציינו זאת, אחרת תמשיכו לקבל פניות עם הצעות בדיוק כאלה.

זהו חברים,
מקווה שעזרתי.
ממתינה לקורות החיים שלכם :)

7 תגובות:

  1. תודה על ההמלצות.
    האם להוסיף במכתב המקדים שאני לאחר חופשת לידה ( מאחר ובקורות החיים שלי ישנה תקופה של שנה שלא עבדתי)
    משום מה נראה לי שמעסיקים נרתעים להעסיק אמהות עם ילדים קטנים.
    תודה.

    השבמחק
  2. שלום ד.
    תודה על העצות המועילות.
    כיצד אפשר להעביר לך קורות חיים? אני בחיפושי עבודה כרגע.
    המון תודה,
    ורד אביב (vaviv1@walla.com)

    השבמחק
  3. תודה רבה על הטיפים ...

    השבמחק
  4. יופי של רשומה. אני כרגע עוזרת למישהו שמחפש ואלו טיפים מאוד לעניין.

    תודה רבה.

    השבמחק
  5. אין נביא בעירו7 באוגוסט 2010 בשעה 15:39

    רכזת השמה יקרה שלום

    לצערי הרב אני, ואני לא לבד מרגיש זלזול והתייחסות גרועה של כל העוסקים בתחום ,מתעלמים מהלקוחות שמחפשים ג'וב אחר שולחים מליוני קו"ח ואיש לא מגיב
    וחשוב ןאסור לכם לשכוח שבין כל אלה ששולחים אליכים קו"ח יש לא מעט כאלה שיישבו מחר בתפקידי נהול ויצטרכו לבחור עם איזה חברת השמה לעבוד ואם נסיונו האישי מרררררר.סביר להניח שהוא יחזיר באותה מטבע ולא ירצה לעבוד אתכם
    וקחו זאת לתשומת לבכם.

    השבמחק
  6. אני רוצה להודות לכל התגובות, אני שמחה לקרוא שהצלחתי לתת עצות מועילות.
    הנה האימייל שלי למשלוח קורות חיים למי שמעונין:
    my.job.confessions@gmail.com
    לאנונימית לאחר חופשת הלידה- הייתי מציינת את העובדה הזו אם זה רלבנטי לפניה, אם לא- אז לא.
    ברוב המקרים זה כמובן לא רלבנטי ולכן לא הייתי מציינת זאת, אלא אם כן נשאלתי ישירות מה עשיתי בשנה האחרונה.
    ל"אין נביא בעירו" - אני מבינה אותך, מצד שני, אני יכולה להעיד רק על עצמי ועל הקולגות שלי ולא לקחת אחריות על כל תחום ההשמה באשר הוא..
    אני יודעת שאנחנו עובדים קשה מאוד, שיש הרבה הצלחות והרבה מועמדים מרוצים. כך שאני מאחלת לך שגם אתה תזכה להיתקל בשירות טוב יותר מחברות ההשמה ואני מקווה שזה ישנה גם לך את הנסיון המר.

    השבמחק
  7. אני אקדמאית עם תואר שני מחפשת כיום עבודה ומופתעת כל פעם מחדש שהשאלה הראשונה היא כמה כסף אני רוצה בלי אפילו לומר לי פרטים באיזה חברה מדובר ומה בדיוק אופי התפקיד.
    ואם אני מסרבת לומר ומציינת שזה תלוי משרה ורק בראיון אז אומרים לי טוב את לא מתאימה וטורקים לי את הטלפון.

    ועוד סיפור :
    מי באמת עומד מאחורי חברות השמה בחורות שאין להן כל מושג מקריאות מהדף את דרישות המשרה ולא תמיד אפילו מבינות מה התפקיד.
    ואם הניסיון שלך לא בדיוק בדיוק אז בצורה שחצנית הן עונות התפקיד שלנו לסנן ואננחנו מסננות אותך.
    דוגמא אמיתית:
    הייתה משרה שסרבו להעביר את קורות החיים שלי כי הניסיון שלי לא היה בדיוק בדיוק - אמרתי לפקידת ההשמה שאני לא צריכה את הטובות שלה מאחר וידעתי באיזה חברה מדובר, במקרה באתר של החברה היה מייל אישי במקרה של אחד הבכירים, ותוך יומיים קיבלתי זימון לראיון.

    השבמחק