יום ראשון, 29 באוגוסט 2010

ותק בחברת השמה? יש חיה כזו!

בעקבות הפוסט האחרון, קיבלתי מספר תגובות מקוראים, שמצאה חן בעיניהם העובדה, שמעבר לכך שבחבר יש מגוון אפשרויות קידום, יש בה עובדים עם וותק. וכשבארגון יש כל כך הרבה עובדים וותיקים, לא צריך יותר מזה כדי לשקף שזה מקום טוב לעבוד בו.

בפוסט הקודם היה לי חשוב להראות שגם בחברת השמה אפשר להתקדם ולבנות קריירה. בפוסט הזה אחדד את העובדה שגם בחברות השמה יש דבר כזה "עובדים עם וותק". וכשאני מדברת על וותק אני מדברת על עבודה רציפה של מעבר ל5 שנים!



לא מאמינים שזה קיים? ובכן, זה קיים ועוד איך!


הנה מדגם קטן: שרון גולדשמיד (מנהלת את חבר חיפה ואזור הצפון) ועובדת בחבר כמעט 6.5 שנים. יפעה סימס עובדת בחבר 6 שנים.








אושרת מיארה (מנהלת פעילות עסקית) עובדת בחבר כבר 12 שנים.






ליז כדר (מנהלת פיתוח עסקי) עובדת בחבר כמעט 13 שנים.





נתלי חלופ (מנהלת פעילות עסקית) בחבר כבר 11 שנים.












ואחרונה חביבה- ענת סבאן (סמנכ"ל שיווק) שוברת שיאים עם 24 שנות ותק!!







כמי שנמצאת עדיין בתחילת דרכה, ענין אותי לדעת איך הגיעו לתפקיד שלהן ומה החזיק אותן כל כך הרבה שנים באותו מקום עבודה.

- איך הגעתן לעבודה בחבר?

שרון: שלחתי קורות חיים דרך מודעה בעיתון. מספר ימים אחרי כן, בשעה 16:30 כשהייתי בדרך לרופא שיניים, קיבלתי טלפון וביקשו שאגיע לראיון עכשיו!, התקשרתי לרופא שיניים להגיד שנתקעתי בפקק ואאחר והלכתי לראיון בספונטניות, זו היתה אהבה ממבט ראשון ומאז אני פה...

אושרת: ראיתי מודעה בעיתון (כן עוד היו כאלה....) לעבודה במשרה חלקית כרכזת כ"א.

נתלי: ? "חבר מביא חבר" היא השיטה הטובה ביותר....חברה שלי עבדה בחבר ודרכה הגעתי.

- האם תמיד ידעתן שזה התפקיד אותו את רוצה לבצע?

שרון: בפרוש כן! עוד כשישבתי על הדשא בשנה השלישית באונ', חלמתי להכנס לחברת השמה.

אושרת: ממש לא.... לא הכרתי תפקיד רכזת כ"א בכלל.

ענת: לא...! היה לי ניסיון קודם ממשרד ראש הממשלה ורציתי בכלל להשתלב בתחום החקירות והמבצעים.

נתלי: מרגע שבחרתי תחום לימודים והחלטתי להתחיל בקריירה במש"א זה היה הכיוון.

- מהו לדעתכן הסוד? איך ניתן לשמור על יציבות באותו מקום עבודה לטווח ארוך?

שרון: לנסות לעשות כל הזמן דברים חדשים, לחדש ולגוון בנישה שלך, לחפש אחר אתגרים חדשים ולבנות לעצמך מטרות חדשות אליהן את/ה רוצה להגיע.

יפעה: הסוד הוא לאהוב את מה שעושים ואת הארגון בו עובדים, לקום כל בוקר לעבודה בכיף גדול...

אושרת: הסוד הוא להצליח לענות על הצורך האישי של פיתוח הקריירה תוך כדי התאמה לצרכים הארגוניים. בחבר הון אנושי קיימות אפשריות למגוון תפקידים רחב, וכל מנהליי עד כה נתנו לי את האפשרות להמשיך ולהתפתח. במקרה שלי כל 3 שנים עברתי לתפקיד אחר. כל אחד יותר מאתגר מהשני .

ליז: קודם כל הנאה, כשנהנים מגיעים עם חיוך בבוקר, האנשים שלצידך איכותיים ומדברים בשפה שלך. הניהול בחבר הוא מאוד מגוון אתה לא מתעסק בדבר אחד אלא בקשת רחבה של דברים שונים: שיווק, מכירות וכו'. מכלול של הרבה מאוד אספקטים שלא מקבלים בהרבה מקומות עבודה.


ענת: הסוד הוא להתקדם ולגוון לעצמך את התפקידים, להקיף את עצמך באנשים שאתה אוהב, בסביבת עבודה אנושית שכיף לעבוד איתה, התחושה שאתה מוערך ושיש לך יכולת השפעה, הכוח להזיז דברים ללא מכשולי הבירוקרטיה, הגמישות של המערכת ושל המנהלים שלך לצרכים שלך, האפשרות להביא לידי ביטוי את היכולות שלך.

- מה יש בחבר שאת אוהבת שבזכותו את עובדת פה תקופה כה ארוכה?

שרון: משפחתיות, החופש לעשות ולהיות עצמאי בעבודה שלך.

יפעה: אכפתיות, מתן אפשרות לגדול ולצמוח, משפחתיות, התייחסות לפרט, מקצועיות.

אושרת: ראשית את האנשים, מדובר באוסף אנשים ועובדים שהם באמת משפחה. וכמובן האתגר האישי שהצלחתי למצוא בכל אחד מהתפקידים ולהמשיך להתפתח.


ליז: אני אוהבת את העובדה שזה מקום עבודה שנותן צ'אנס לעובדים ללא ניסיון להתקדם לתפקידי ניהול. ממש בית ספר למנהלים! אני לא מכירה הרבה חברות בהן במקביל תלמדו לנהל עובדים, לתת שירות ללקוחות הכי גדולים במשק הישראלי, ולהתנסות בניהול יחידת רווח והפסד. מעבר לזה אני אוהבת את העובדה שבחבר יש עובדים מרקעים שונים ומגוונים- מקבץ כל כך רחב של אנשים איכותיים- זה ענין ממש לא מובן מאליו.


נתלי: אפשרויות לעיסוקים רבים ומגוונים יחד עם המון הקשבה לעובד ופתיחות יוצרים תמהיל שכיף ומאתגר להישאר ולצמוח בו.

- מה תגידי לכל מי שחושב שחברת השמה היא רק האמצעי לרכישת ניסיון בשביל למצוא עבודה בארגון?

שרון: היום כולן אומרות את זה ובכל זאת נשארות שנים בחברות השמה- אם טוב לך במקום העבודה ומעריכים אותך – לא כדאי לצאת בהצהרות..

יפעה: חברת השמה היא המפתח המכוון, לעיתים, את כל ההתפתחות המקצועית של העובד/ת. אנשים לא מודעים לכך מספיק ולא מייחסים לכך מספיק חשיבות.

אושרת: שהוא פשוט טועה ויש לנו אינספור דוגמאות בחבר להוכיח את זה....

ליז: קודם כל זה בסדר שלא כולם נשארים- לא לכל אחד זה מתאים! זאת עבודה דינמית וקשה והיא לא מתאימה לכולם. צריך לענות על הרבה קריטריונים. מי שנשאר בחבר זה אדם שאוהב את האקשן, להיות בעניינים וגם מאוד להשפיע כי הדלת של המנכ"ל תמיד פתוחה.

ענת: יש אנשים שיתייחסו כך לחברת השמה לרוב בגלל שאינם מכירים את העבודה עצמה. בכדי לעבוד בחברת השמה צריך להיות מסוג האנשים שיש להם הרבה יכולות, כישורים ובעיקר מולטיטסקינג. בעלי יכולת תפעולית, מכירתית, יחסי אנוש גבוהים, יכולת תקשורת עם אנשים מעל הממוצע, סקרנים, עם חושים מחודדים, יכולת עמידה בלחץ וביעדים על בסיס יומי. פעמים רבות מגיעים אלינו בשביל "הרזומה" אבל נשארים כי מתאהבים ומוצאים את המקום בו ניתן לבטא את כל הכישורים בו זמנית.

3 תגובות:

  1. הרבה טיפים חשובים למי שרוצה לגדול בארגון! תודה! אין ספק שה"הון האנושי" הוא הגורם מספר אחד לשימור עובדים במקום עבודתם!

    השבמחק
  2. Thank you for so eloquently putting into words the reasons why we love what we do and do what we love!

    השבמחק
  3. תודה על התגובות... שמחה לקרוא אותן... !

    השבמחק