יום שני, 23 באוגוסט 2010

סטראוטיפים- OUT! קריירה בחברת השמה IN !

הפוסט הזה מוקדש למי שסיימו ללמוד לאחרונה, מחפשים עבודה ושוקלים להתחיל לעבוד בחברת השמה.
כיוון שאני זוכרת מצויין את הסטטוס הזה של לחפש עבודה ולהתלבט ולהתבלבל ולא לדעת מה כדאי יותר ומה פחות? ובכלל מה לעשות? החלטתי לסייע קצת ולהיעזר לשם כך מנסיונן של מנוסות ממני...

והנה INSIDE INFORMATION...- יש לנו בחבר הון אנושי ניוזלטר הנשלח אחת למספר שבועות ומעדכן את העובדים בחדשות החברה. בין היתר ניתן לקרוא שם על קידומי עובדים ושינויי תפקידים.
תוך כדי קריאת הניוזלטר האחרון, נפל לי האסימון... אנשים חושבים שלעבוד בחברת השמה זה בעצם לעבוד זמנית במקום עבודה המוכן לקלוט לשורותיו עובדים צעירים וחסרי נסיון ישירות מהלימודים. עובדים תקופה קצרה בחברת השמה, עושים V על דרישת הנסיון התעסוקתי ואו אז אפשר סוף סוף לחפש עבודה "אמיתית" בארגון.

אז חברים, הרשו לי לנפץ את הסטראוטיפ הזה... כי אפשר לעשות קריירה בחברת השמה. אפשר לעבוד בה כמטרה ולא כאמצעי בדרך ל....
רוצים הוכחות? המשיכו לקרוא...!

נפגשתי במטה החברה במשרדים בבן יהודה בת"א עם מורן לוין.
מורן החלה לעבוד בחבר הון אנושי בתחילת 2007 כמנהלת קשרי לקוח של בנק גדול. כיום תפקידה מנהלת פעילות עסקית, משא"ב והדרכה.

- היי מורן, בתוך תקופת עבודה לא ארוכה חל שינוי די גדול בתפקיד שאת מבצעת... ספרי קצת על השתלשלות העניינים...:
מורן: את התפקיד הראשון מילאתי במשך שנה. לאחר שנה, מנהלת הסניף שהיתה לי, יצאה לחופשת לידה ואני החלפתי אותה. כעבור 6 חודשים המינוי הפך קבוע ובמשך שנתיים ניהלתי את איזור פעילות השרון. לאחר מכן התקדמתי לתפקיד הנוכחי אותו אני מבצעת כ-9 חודשים.

- איזה ערכים מוספים רכשת בתפקידים השונים?
מורן: בכל אחד מהתפקידים צברתי מיומנויות מגוונות. בתפקיד הראשון למדתי מהיסוד את עולם משאבי האנוש - ראיון, אבחון, מרכזי הערכה, דיני עבודה ומיומנויות התנהלות מול לקוח. בתפקיד השני, הרחבתי את הידע בכל אחד מהתחומים ובנוסף למדתי אודות ניהול צוות, הנעת עובדים לקראת מטרות ויעדים, הדרכה. בתפקיד הנוכחי, כל אלה עלו מדרגה מכיוון שכיום אני מנהלת מנהלות בארגון וכן את נושא משאבי האנוש הכולל בתוכו הדרכה, תהליכי משוב, תגמול עובדים, הנעת עובדים וכדומה.

- מה תגידי לבוגר/ת טרי/ה של מדעי ההתנהגות או החברה המחפש/ת היום עבודה בגיוס או משאבי אנוש, דואג/ת מאוד לבניה נכונה של הקריירה ומתלבט/ת אם להיכנס לחברת השמה?
מורן: התפיסה של "חבר" כבית ספר למשאבי אנוש היא נכונה מחד אך שגויה מאידך. נכונה כי אכן לומדים פה מאפס את כל רזי המקצוע, אין צורך בנסיון קודם או ידע כלשהו בתחום. שגויה מכיוון שבית ספר הוא מקום בו מסיימים את הלמידה על מנת "להתחיל בחיים האמיתיים" ולמעשה, הקריירה עצמה היא כבר כאן! יש ב"חבר"אפיקי קידום רבים במגוון תחומים - ניהול, קשרי לקוח, אבחון ועוד...

ניצלתי את הביקור בתל אביב בשביל לדבר גם עם נועה וולפר- מנהלת חבר תל אביב:
- היי נועה, מתי החלת לעבודה בחבר ובאיזה תפקיד?
נועה: התחלתי לעבוד בסוף שנת 2005 כיועצת השמה בתחום הבנקאות .

-יש שוני בין התפקידים שביצעת?
נועה: ברור, שוני מהותי ביותר! התפקיד הראשוני היה תפקיד של יועצת שכלל– גיוס ואבחון של מועמדים, שיווק של המשרות למועמדים ושיווק המועמדים לחברות הלקוחות. אמנם הייתי בסניף קטן בבר אילן שבמסגרתו עסקתי רבות בפעילות קידום מכירות, אך התפקיד היה התחלתי. כיום במסגרת תפקידי אני עוסקת בניהול צוות, שיווק ומכירות , תפעול, הדרכות מקצועיות ועוד...

- ספרי קצת על השתלשלות האירועים...
נועה: לאחר עשרה חודשים כיועצת קודמתי לתפקיד מנהלת תיק לקוח של חברה סלולרית מובילה ,ביצעתי את התפקיד הזה כשנתיים. לאחר מכן הקמתי את תחום הלוגיסטיקה והמכירות בחבר , ועכשיו אני כאן.

-מה תמליצי למי שנמצא בתחילת הדרך ושוקל אם כן או לא לעבוד בחברת השמה?
נועה: אני חושבת שעבודה בחברת השמה היא סוג של בית ספר שבו אתה ממלא את ילקוטך ברכישת מיומנויות, שאני לא רואה דרך אחרת לרכוש אותן בעולם משאבי האנוש... מלבד יכולות אבחון, נרכשות יכולות ניהול מו"מ, הבנה עמוקה של דיני עבודה, פנסיות ושכר, שיווק ומכירות ויצירת קשרים עם הרבה מאוד אנשי קשר ולקוחות.

גם סיון לאור שהחלה את הקריירה בחבר ב 2007 כיועצת השמה, עוסקת היום בתפקיד השלישי שלה בחברה.
- סיוון, בתקופה של 3 שנים, עברת 3 תפקידים?
סיוון: כן, התחלתי כיועצת, התקדמתי לניהול קשרי לקוחות והיום אני מנהלת אזור פעילות ומנהלת צוות עובדים.

- ממליצה למי שנמצא עכשיו בתחילת דרכו?
סיוון: אין מקום לספק. חבר הון אנושי מספקת את "בית הספר" הטוב ביותר בתחום הגיוס ומשאבי האנוש, לצד עבודה מאתגרת, מספקת ובחברת אנשים איכותיים.

דוגמאות נוספות לא חסרות... התקשרתי ללי בשור- מנהלת חבר CALL CENTER וחקרתי קצת גם אותה...:
- היי לי, מתי התחלת לעבוד בחברה ובאיזה תפקיד?
לי: אני עובדת בחבר הון אנושי מיוני 2006. התחלתי כיועצת השמה בתחום הבנקאות- הייתי אחראית על טלרים של בנק גדול באזור השרון.

- מתי חל השינוי בתפקידים?
לי: אחרי שנה וחצי בחבר התקבלתי לעתודה ניהולית, ולאחר חצי שנה נוספת קודמתי לתפקיד מנהלת חבר כפר סבא, זה היה התפקיד הניהולי הראשון שלי. האמת היא שאני מקצרת לך קצת... בין לבין עבדתי גם בתחום האדמיניסטרציה ובאיזשהו שלב ניהלתי במקביל שתי יחידות פעילות (את חבר כפר סבא ואת חבר הרצליה). לפני קצת יותר מחצי שנה קודמתי לתפקידי הנוכחי.

- מה תגידי למתלבטים למיניהם המחפשים עבודה ומתקשים להחליט מהיכן להתחיל?
לי: התשובה שלי מאוד פשוטה-להיות יועצת השמה זו המשרה הכי מתאימה לבוגרי מדעי ההתנהגות שמתעניינים בתחום ההשמה והגיוס. תפקיד מעניין, מאתגר ומגוון ביותר. משלב גיוס ומכירות גם יחד.
ממליצה בחום לשלוח אלינו קו"ח ולהתחיל (וגם להמשיך :)) את הקריירה אצלנו...

שירה אפטיק החלה את הקריירה בחבר בתחילת 2008 כיועצת השמה והיא כיום מנהלת קשרי לקוחות של חברה סלולרית. - במה שונה התפקיד הנוכחי מזה שהתקבלת אליו בתחילת הדרך?
שירה: היום אני עובדת בעיקר מול הלקוח ופחות מול מועמדים. במידה ואני מגייסת, הראיונות הם ראיונות עומק בלבד על מנת לבחון את התאמתו של המועמד ללקוח. בנוסף, בתחילת דרכי גייסתי אך ורק מועמדים למשרות CALL CENTER וכיום המשרות בהן אני מטפלת הן כלל המשרות שהלקוח פותח לנו כגון- משרות אדמיניסטרציה, משרות טכנולוגיות ועוד...משום כך, הלמידה בתפקיד היא עצומה ומקיפה תחומים רבים.

- איך השתלשלו העניינים?
שירה: לאחר 9 חודשים בתפקיד יועצת, קודמתי לתפקיד מאבחנת CC ולאחר תקופה נוספת של 9 חודשים קודמתי לתפקידי הנוכחי.

- מה תגידי לבוגרים טריים המעוניינים לעשות את הצעד הכי נכון לקריירה שלהם?
שירה: אני אמליץ בחום לכל סטודנט שסיים ללמוד מדעי ההתנהגות ומעוניין להתפתח בתחום הגיוס, לעבוד בחברת השמה. אני למדתי ועדיין לומדת פה המון. כשסיימתי את התואר ידעתי שתחום משאבי אנוש והגיוס זה התחום שבו ארצה להתפתח וללמוד, ואין ספק שחבר לימדה אותי המון ונתנה לי כלים נכונים: היכולת לאבחן, לראיין מועמדים, לעבוד מול לקוחות ולנהל מו"מ הם רק חלק ממה שלמדתי. עבודה בחברת השמה מקנה המון כלים ואין ספק שזה המקום להתחיל ואחרי זה גם להתפתח בו.

לקראת סיום, הנה טיפ חשוב ממיה הלר. מיה החלה את דרכה בחבר תל אביב ב 2007, לאחר שנה ושלושה חודשים קודמה לחבר PROF שם היא מנהלת תחום HR.

-כמי שמנהלת בחבר את הטיפול בכל משרות הגיוס והמשאבי אנוש, מה ההמלצה שלך למתלבטים?
מיה: משאבי אנוש הוא תחום שלא פשוט להשתלב בו באופן כללי מכיוון שבד"כ יש פונקציות בודדות בתוך הארגון שעוסקות במש"א (זה גם כמובן תלוי בגודל הארגון) לכן לחולמים ולמתכננים לעסוק במשרות כאלה, חברת השמה היא קרש קפיצה טוב להשתלבות לאחר מכן במחלקת משאבי אנוש בארגון.

בקיצור, חברים... הפסיקו להתלבט. קריירה אפשר לעשות גם בחברות השמה, ממליצה לכם להפסיק לתכנן את המטרה ולהתחיל להנות מהדרך. הדרך יפה ומעניינת לא פחות ולפעמים היא בסוף הופכת להיות המטרה עצמה...
ותחשבו על זה... :)

תגובה 1: