יום ראשון, 27 בפברואר 2011

המועמד המושלם שלא פספס אף הזדמנות לטעות


כיועצת השמה אני מכינה מועמדים רבים לראיונות, אבל דבר לא הכין אותי למה שקרה לי עם דני. הכל התחיל לפני חודש וקצת שנפגשנו לראשונה. דני הוא מועמד מדהים, מהמועמדים שפשוט כיף לפגוש. אחרי שנה וחצי כסוכן שטח בחברת תקשורת מובילה דני שלח לי קורות חיים וביקש למצוא לעצמו עבודה חדשה, והפעם במשרד. נפגשנו ביום שלישי אחד וסיפרתי לו על כמה משרות מכירה. הצעת העבודה שתפסה את עיניו הייתה של איש מכירות פרסום בחברת אינטרנט בראשון-לציון.

דני עמד בכל דרישות המשרה ולאחר הראיון עמו אני יכולה להעיד שדני באמת התאים למשרה. לאחר שהצגתי את קורות החיים של דני לרכזת הגיוס של חברת האינטרנט, ביקשו שאקבע לדני ראיון עבודה. איזה כייף! אבל עוד לפני שהספקתי להתקשר לדני, הוא התקשר אליי ושאל אותי האם יש חדש. סחתיין דני! שמחתי לספר לדני שאני רוצה לקבוע לו ראיון עבודה ראשון בחברה בהקדם האפשרי כי הרכזת יוצאת לחופשה ביום שני שהתקרב. דני סיפר לי שהוא טס לסופ"ש ארוך עם החברה שלו לפריז והוא נוחת ביום שני ב10:00 בבוקר. סיפרתי לו שהלקוח מעוניין לראיין אותו, לכל המאוחר, ביום שני. דני לא נרתע ואמר "אין בעיה, אז אתראיין יום שני". שוב, המוטיבציה של דני לא הפסיקה להפתיע אותי, קבעתי לו ראיון עבודה ביום שני ב13:00. ביום רביעי בערב, כמה שעות לפני הטיסה, התקשרתי לדני לוודא שיש לו את כל הפרטים ולהכין אותו לראיון.

ובכן, אם אתם עדיין תוהים למה הכותרת של הפוסט היא "המועמד המושלם שלא פספס אף הזדמנות לטעות", מיד תבינו...

דני נהנה מאד בפריז ומה אתם יודעים הייתה שם גם טבעת והחברה הפכה לארוסה! אבל שהגיע לשדה התעופה בצרפת הצרות התחילו... הטיסה של דני חזרה לארץ התעכבה בגלל שביתה של עובדי הטרמינל בצרפת, מה שגרם לעיכוב בטיסה ודני נחת באיחור של שעתיים ועבר את ביקורת הגבולות רק ב12:30. הצרות של דני לא נגמרו כאן. בעודו ממתין למזוודה – ובה החולצה החדשה שקנה במיוחד לכבוד הראיון – ניגש אליו עובד אל-על והתנצל בפניו שהמזוודה נשלחה בטעות לניו יורק. כן כן, החולצה שנקנתה בעיר האורות עשתה את כל הדרך לתפוח הגדול.

למרות כל המהמורות דני לא התייאש, הרים לי טלפון וביקש לדחות את הראיון ל14:00. (ושוב, סחתיין לדני, שהתקשר והודיע שהוא מאחר) הודתי לדני שהתקשר ושאלתי אותו אם הוא בטוח יגיע בזמן. ברגע שניתקנו את השיחה דני תפס מונית ואמר לנהג לנסוע הכי מהר שאפשר לראשון. בדרכם לחברת האינטרנט דני פתאום נזכר שלא הספיק לשתות או לאכול היום (פתאום הסנדוויץ' במטוס שעלה 15 יורו נשמע לו כמו מציאה). ולמרות זאת, דני לא נכנע והמשיך ישירות לראיון שבראשו חולפות תמונות של קורוסונים, מרק בצל ובאגטים חמים.



אחרי נסיעה של שעה וחצי בפקקים (אמרתי לכם שנגיע שוב לראשון) דני הגיע, ועוד הקדים ברבע שעה. אממה, למרות שדני היה בראשון לציון, הפתק עם כל פרטי הראיון בדיוק התקרב למסלול הנחיתה בניו יורק. לחוץ בזמן דני החל להתרוצץ בבניין עד שחשב להתקשר אלי. כאשר הצלחתי להכווין את דני למשרד הנכון, השעון כבר הראה 14:00. איחלתי לדני בהצלחה אחרון והוא נכנס למשרד. לחוץ ונרגש מהמסע דני נכנס בסערה למשרד. אדום ומזיע ניגש דני למזכירה ושאל איפה "אבי" יושב. המזכירה שאלה אותו איזה "אבי", "אבי כהן" או "אבי לוי". דני מבולבל מהטיסה/רעב/נסיעה/אירוסין לא זכר את שם המשפחה של אותו "אבי" והזדקק לשירותיי פעם נוספת.

שקיבלתי שיחה נוספת מדני הבנתי ממנו שהוא לחוץ מאד וביקשתי ממנו לצאת החוצה על מנת שנוכל לדבר בחופשיות. שאלתי אותו האם לדעתו הוא במצב בו הוא יכול לעבור ראיון עבודה בהצלחה. ביקשתי ממנו שיתן לי תשובה כנה. דני התעכב מעט עם תשובתו ולבסוף אמר "לא, הדבר היחיד שאני מסוגל לחשוב עליו עכשיו זה שווארמה שמש". ביקשתי ממנו שיירגע שנייה בחוץ וייכנס חזרה. בעוד דני 'מתקרר' מעט בחוץ הרמתי טלפון לרכזת הגיוס וסיפרתי לה את הסיפור. ביקשתי לדחות באופן חריג את הראיון ביום אחד. למרות שזה היה היום החופשי שלה, הרכזת השתכנעה שאכן מדובר במועמד עם מוטיבציה גדולה לתפקיד ולכן הסכימה לדחות לו את הראיון.

ומה המסקנה? ובכן, יש כמה:

לקחת בלת"מים בחשבון: חשוב לראות בראיון עבודה "חלון הזדמנויות" שבו על המועמד לשווק עצמו למעסיק. ולכן חשוב שתגיעו מוכנים ורגועים לראיון. רשמו לכם את הכתובת המדויקת ובדקו כיצד להגיע – ברכב או באוטובוס. נסו לבקר במשרד בו יתקיים הראיון יום קודם על מנת למזער את גורם "ההפתעה".

קחו מקדם ביטחון – חשוב לקחת בחשבון את כל הגורמים שיכולים לעכב אותכם: פקקים, בדיקות בטחוניות בכניסה, רכבת שלא עומדת בזמנים... אם ידוע לכם שלוקח חצי שעה להגיע לראיון צאו שעה לפני הזמן והקדימו. במצב הזה, במקרה הכי גרוע אם תתעכבו תגיעו בדיוק בזמן!

אוכל: השתדלו להגיע לראיון שאתם רגועים ומרוכזים. רעב וצמאון עשויים להשפיע על הריכוז ועל מצב הרוח שלכם ולכן חשוב לאכול ולשתות לפני ראיונות עבודה. כמובן שלא צריך להגזים ולעשות על האש לפני כל ראיון אבל לאכול סנדוויץ' ולשתות כוס מים בהחלט יכול לתרום לתחושת הביטחון הכללי שלכם בזמן הראיון. זכרו אי-נוחות פנימית מקרינה החוצה ועשוייה להטריד אתכם בזמן הראיון.

הכניסה למשרד: לרושם הראשוני יש חשיבות מכרעת בראיון עבודה ולכן חשוב מאד להיכנס לראיון עם בטחון עצמי גבוה. כניסה בסערה ותחת לחץ מעבירה מסר של חוסר-סדר וארגון. לפני כל כניסה לראיון מומלץ מאד לעצור רגע בצד, לקחת שתיים שלוש נשימות עמוקות ורק אז להיכנס. דבר זה יעזור לכם להירגע ולהשיג את הרושם הראשוני אותו שואפים להשאיר: ביטחון עצמי וקור רוח.

ומה לגבי דני אתם שואלים? דני עובד כבר למעלה מחודש בחברת האינטרנט ברמת החייל והוא מאד מרוצה. ואני... אני מתלבטת איזה זוג נעליים ללבוש לחתונה שלו J:)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה