יום שלישי, 5 באוקטובר 2010

מה מספר תעודת הזהות שלך??


היי חברים,
מה שלומכם? איך עברו החגים? ויותר חשוב מזה- איך החזרה לשגרה?

מכיוון שלצערנו או לשמחתנו, הגענו ל"אחרי החגים", זה הזמן לשנס מותניים ולעשות את כל אותם הדברים שדחינו עד עכשיו. אז, אם המתנתם עם חיפוש העבודה עד לסיום החגים, אני מקווה שאתם חוזרים לחיפוש בכוחות מחודשים!

הייתי רוצה לכתוב היום על בעיה שאני נתקלת בה כמעט בכל יום. וזה הולך ככה:

אני מפרסמת משרה ומקבלת קורות חיים.
אני עוברת על קורות החיים ומתחילה למיין.
אני מוצאת קורות חיים מעניינים ומתקשרת למועמד/ת בכדי לראיין או לתאם תאריך לראיון.
אני מתקשרת, שואלת מה התפקיד המבוקש, בודקת התאמה למשרה המדוברת ומוצאת ש..: יש! יש התאמה!
אני מתחילה לברר פרטים נוספים כמו מקום מגורים, זמינות לתחילת עבודה ומספר תעודת זהות.
אני...
רגע, רגע. כאן אני נתקעת. ופה בדיוק "קבור הכלב"!

חלק מהמועמדים יתנו לי מספר תעודת זהות ונמשיך הלאה. אבל, חלק- לא. הם ישאלו אותי למה אני שואלת, יגידו שהם לא מוכנים בשום אופן לתת לי את מספר תעודת הזהות שלהם, יגידו שזה פרט מיותר, שבשביל מה בכלל אני צריכה את הנתון הזה וכן הלאה.

לכולם אני עונה את אותה התשובה הבאמת באמת פשוטה:

בחברות גדולות בעלות מאגר נתונים גדול ומגוון מחלקות יש מערכות מידע המותאמות לגודל הארגון ולצרכיו. למי שמתמצא קצת יותר, שם המערכות מהסוג הזה הוא מערכות ERP. לא תמצאו ארגון גדול ללא איזושהי מערכת מידע שכזו.
אליה וקוץ בה- מערכות מהסוג הזה ידרשו בד"כ, בכל הקשור בתחום ניהול כ"א ועובדים, הקלדת מספר תעודת זהות לכל מועמד ומועמדת. המטרה ברורה- נתון חד ערכי שמבדיל בין מועמד אחד לרעהו ומאוד יעיל במקרים של מועמדים בעלי אותו שם פרטי ושם משפחה.

בקיצור, אין לי יכולת בחירה. בכדי להקליד מועמד/ת למאגר שלנו אני חייבת להקליד את מספר תעודת הזהות שלו/ה.
זו הסיבה הפשוטה ביותר לבקשה שלי.

אז, אני מקווה שההסבר הזה עונה לכל השאלות בנושא הזה.
ולמהדרין אני אמליץ- ציינו את מספר תעודת הזהות שלכם כבר על גבי קורות החיים שלכם.

זהו להיום,
מאחלת לכולם חיפוש עבודה נעים ופורה!

7 תגובות:

  1. שלום רב,
    אי חשיפת פרטי תעודת זהות לכל דורש הוא מאד לגיטימי במיוחד בעקבות הקלות הבלתי נסבלת של גנבת זהות ברשת.
    אני לא מאשים חלילה אף אחד ובהחלט מבין את צרכי הארגונים אבל גם מבין את חשש המועמדים.
    יום טוב
    אמיתי

    השבמחק
  2. אני רוצה לחזק את אמיתי מכיון שזה הגיוני לחשוש מעט במסירת פרטים אישיים. עם זאת לא צריכים להיות פרנואידים, כנראה שלא כל אחד מנסה לגנוב את האישיות שלנו.... חלק מהאנשים סתם מנסים לעזור לנו...

    השבמחק
  3. ואתם פשוט מטומטמים!!

    השבמחק
  4. שלא יבלבלו לכם את המוח, מערכת ERP או וואטאבר.. היא מספיק חכמה כדי לזהות אנשים גם לפי מספר הטלפון שלהם, (לפי עיר, או כל קריטריון אחר) לכן הצעתי היא זו, ברומא התנהג כרומאי ! הם רוצים ת.ז ? תנו להם, אבל לא את שלכם.

    אגב, מי ערב לכך שאותה חברה לא תסרסר במידע שלכם מתחת לשולחן עם חברות דטה-בייס בעבור נזיד עדשים ואח"כ יציקו לכם עם סקרים וטיולים לקבר צדיקים ?

    השבמחק
  5. רק תדמיינו שהבחור שבסרטון הוא רכז השמה...

    http://www.youtube.com/watch?v=5P_0s1TYpJU

    השבמחק
  6. לכל הציניקנים.. רק תדמיינו לעצמכם שהבחור בסרטון הוא רכז השמה...

    http://www.youtube.com/watch?v=5P_0s1TYpJU

    השבמחק