יום חמישי, 13 בינואר 2011

עבודה זה גם מצחיק- אז צוחקים...


ככל שהזמן עובר הגיוני שצוברים חוויות וניסיון, כך שאני תמיד בטוחה שראיתי ושמעתי כבר הכל ושאי אפשר יהיה להפתיע אותי בכלום. זהו שזו הנחה שגויה! מסתבר שכמה שלא יהיה לכם ניסיון כדיירים בכוכב הלכת הזה, כמה שלא תחשבו שאתם מנוסים מספיק, תמיד יקרה משהו שיפתיע אתכם.

ואתם יודעים מה? לפעמים ההפתעה תהיה דווקא במקומות ובזמנים שהכי לא ציפיתם לה. וכן, מקרים הזויים והפתעות מוזרות יכולים לקרות גם במצבים הכי לא מתאימים כמו במקום העבודה או אפילו בראיונות עבודה.

רוצים דוגמא? הנה:
לפני שהתחלתי לעבוד בחבר התראיינתי בחברה שמן הסתם, לא אחשוף את שמה. עברתי ראיון ראשון, מבחן של 300 שאלות ובסוף זומנתי גם לראיון אצל המנכ"ל.

המשרד שלו, שנמצא באחת מהקומות הגבוהות של בנין משרדים גבוה, חלש על הנוף של חצי תל אביב, כולל מראה פנורמי של הים. זה לא מה שהיה הזוי, מה שכן היה מאוד מוזר הוא שאותו המנכ"ל קיבל אותי לראיון כשרגליו מונחות למעלה על השולחן. הוא גם לא טרח להוריד אותן משם במהלך כל הראיון... באיזשהו שלב הוא גם השתתק, בהה בנוף שמולו וזהו. ברור שזה מצב קצת (או הרבה) מביך. שאלתי אותו אם יש עוד משהו שהוא ירצה לשאול אותי והוא ענה שלא. שלפעמים גם לשתוק זה טוב....
מה אתם הייתם עושים במצב כזה? האם הייתם מעוניינים לעבוד בחברה הזו?
אני החלטתי שלא.. התקבלתי אומנם לעבודה שם, אך בחרתי בסופו של דבר במקום עבודה אחר.

יש לכם סיפורים דומים?

יצא לכם לצאת מראיון עבודה נבוכים או בהלם?

הציעו לכם תפקיד הזוי?

שתפו!

לחבר הון אנושי יש עמוד בפייסבוק: Hever JobSpot
מוזמנים להקליק על הלינק ולהצטרף.
בעמוד מתנהל עכשיו מבצע:
שתפו אותנו בסיפורים משעשעים הקשורים לעבודה או לחיפוש עבודה וחמשת הסיפורים המשעשעים ביותר יזכו בפרסים מגניבים!

הנה מס' דוגמאות למה שכבר פורסם בעמוד:

אבירם: רצו שאהיה מפענח תצלומי אויר במודיעין כשיש לי מספר 11 במשקפיים.... אחרי הפשלה הראשונה כשחשבתי שמזל"ט זה חייזר, העבירו אותי מהר לתפקיד של מקשט בריסטולים...

שלומית: הזמינו אותי לראיון עבודה בחברת ביטוח מסויימת. לאחר שעברתי מרכז הערכה הודיעו לי שמכיוון שאין לי רשיון נהיגה הם לא יוכלו לקבל אותי אולם הם מאוד התרשמו ורוצים אותי למחלקה אחרת. החתימו אותי על חוזה וסוכם שתוך שבוע מודיעים לי מתי אני מתחילה. אחרי שבוע הודיעו שזה ייקח שבוע נוסף. לאחר שבועיים הודיעו לי שאין תקן והם רוצים שאבוא לראיון נוסף למחלקה אחרת כי הם מאוד רוצים אותי שם. הגעתי לראיון לאחר חצי שעה הודיעו שלא עברתי. 5 דקות אחרי שיצאתי מהמקום התקשרו וביקשו שאבוא לראיון עבודה למחלקה נוספת. בקיצור .. כנראה רצו שאעבוד אצלהם בלהיות מרואיינת קבועה :)

אריאל: בצבא הייתי הספרן בספרית התווים של חיל החינוך.מכיוון שכמעט ואין חיילים בצה"ל שקוראים תווים, ואלו שיכולים לקרוא לא יודעים איפה הספריה, ולאלו שיודעים איפה היא אין אישור מיוחד להיכנס לבסיס - במשך כל השירות שלי לא בא אפילו אדם אחד לשאול ספר.אפילו פעם אחת לא קיבלתי לעשות "שששש! כאן ספריה!"

חושבים שהסיפור שלכם מצחיק/מוזר/הזוי יותר? זה הזמן להקליק ולספר לנו...!
בהצלחה!

תגובה 1:

  1. בהחלט לא ! ידוע שכמה שלומדים יותר מבינים עד כמה לא יודעים הרבה ... כך שעם הזמן אני תמיד מוכן לעוד הפתעות !

    השבמחק