יום ראשון, 1 במאי 2011

למה אהבתי סטטיסטיקה (או איך להתניע קריירה בנקאית!)


נכון יש משהו שונה באוויר? האמת היא, שמקצת לפני פסח יש תחושה קצת אחרת... אווירה של התחדשות ועשייה! וזה לא רק הימים הארוכים, החום של תחילת האביב או אפילו הטיולים בחופש פסח; העניין הוא פשוט בהרבה – הגענו לתקופת "אחרי החגים"! מכירים את התחושה הזו? לא נראה לי שיש משהו יותר ישראלי מלהגיד: אחרי החגים. אני שומעת כבר ממרץ את המשפט "בואי נדבר אחרי החגים" בכל מיני וריאציות. ולמה אני מספרת לכם את כל זה? כי בחג נתקלתי (תרתי משמע) בחברה מהלימודים שמחכה כבר הרבה מאד זמן שיהיה כבר "אחרי החגים".

ביום שני, היום האחרון של חופשת פסח ורגע לפני חגיגות המימונה/מופלטה הלכתי לים לשאוף עוד טיפה של חופש. בעודי משתזפת לי אני שומעת מרחוק קול מוכר של מישהי שצועקת אל תוך הפלאפון: "תפתחי לו את התיק תראי כמה אג"ח קונצרני יש לה וגם כמה מיועדות", אני לא אשקר לא הבנתי מילה ממה שהיא אמרה! סינית! ואז היא המשיכה: "ברגע שיהיו לנו את כל הנתונים נוכל ללכת על הארביטראז' לפני שהאינפלציה תעלה בתחילת החודש הבא. ואז, נוכל לקחת הלוואה בריבית נומילית ו..." בשלב הזה החלטתי לבדוק מי זו האישה העסוקה הזו... מכיוון שמי שדיברה הייתה שקועה בשיחה ולא שמה לב לאן היא הולכת וכמובן שמכל המכשולים שהיו בחוף היא מעדה דווקא על התיק מטקות שלי ופשוט נפלה עם הראש קדימה, בדיוק עלי. חמש דקות שלמות ראיתי כוכבים והרגשתי איך לאט לאט הראש שלי מגדל בלוטה ממש במרכז המצח. רק כעבור עוד חמש דקות של רחמים עצמיים הצלחתי לפתוח את העיניים וזיהיתי מאיפה אני מכיר את הקול הזה - זאת מיכל מהלימודים!

אני ומיכל למדנו לתארים אחרים – אני למדתי מדעי ההתנהגות ומיכל כלכלה וחשבונאות – ובכל זאת היה לנו שיעור אחד משותף, סטטיסטיקה א'. כל שבוע היינו נפגשות לשעתיים של עינויים, צרת רבים חצי נחמה. ומתוך הסיוט שנקרא "סטטיסטיקה א" נולדה החברות ביני ובין מיכל. תמיד, אבל תמיד, היינו מגיעות 5 דקות באיחור ורצות לאחר מכן לקפיטריה לשבת על כוס קפה להירגע. למרות שלא נשארנו חברות קרובות לאחר סטטיסטיקה א', תמיד תהיה למיכלי פינה חמה אצלי בלב. ולכן, אחרי ששמתי קרח על הבלוטה והיא על הגבה היה רק טבעי שנשב, כמו בימים הטובים, על כוס קפה ונתעדכן.

התיישבנו בבית קפה מול הים וריכלנו על כל מי שלמד איתנו – מי רב עם מי, מי נפרד ממי ובעיקר מה כולם עושים היום. ישבנו וצחקנו, באמת כמו בימים הטובים; ואז מיכל קיבלה טלפון מהעבודה ותוך שנייה היא נכנסה לתפקיד. היא דיברה על אלוקציה וסילוק, קצת על פקטורינג וקינחה את השיחה בניירות ערך מובנים. אל תטעו, גם הפעם, למרות שישבתי מולה ושמעתי כל מילה שיצאה לה מהפה לא הבנתי כלום! סינית למתקדמים! אז הייתי חייבת לשאול אותה: "איך את עושה את זה?" מיכל הסתכלה עליי במבט מחויך וטיפה ערמומי וענתה: "את רצינית? את באמת לא זוכרת את השיחה שניהלנו אחרי השיעור האחרון של סטטיסטיקה?"

מיכל הזכירה לי את השיחה ההיא שבה דיברנו על היום שאחרי התואר וכיצד ניתן להתכונן ליום הזה כבר באמצע התואר. ומה אתם יודעים, כבר אז הייתי יועצת השמה, פשוט עוד לא באופן רשמי כי באותו מפגש נתתי למיכל טיפ אחד שלטענתה עיצב וממשיך לעצב את הקריירה שלה. בזמנו מיכל למדה כלכלה וחשבונאות ולמרות שלא ידעה להגיד לי בדיוק איזה תפקיד היא רוצה בעוד עשרים שנה, היא בהחלט ידעה להגיד לי מה היא רוצה להיות שתהיה גדולה. מיכל ידעה שברצונה לעבוד בתפקיד בכיר בחברה פיננסית גדולה ולעסוק בעיקר בתחום שוק ההון. ותאמינו לי מיכל בדרך לשם!

מה היה הטיפ אתם שואלים... פשוט מאד אמרתי לה שכדאי להתחיל לעבוד במוסד בנקאי מוכר כבר בזמן התואר. הצעתי לה שתתחיל לעבוד בבנק גדול וכך תוכל להיחשף לעולם הבנקאי ולהכיר אותו מקרוב. מסתבר שבאותו יום שייעצתי למיכל לעבוד בבנק היא הודיע על התפטרותה מ'קפהנטו' ושלחה קורות חיים לכמה תפקידי שירות ומכירה במספר בנקים מובילים. שבוע לאחר מכן מיכל כבר התחילה קורס הכשרה בנקאי לתפקיד של טלרית בבנק גדול בעיר מגוריה (במשרת סטודנט כמובן). מיכל סיפרה לי שהשפה הבנקאית שהיה נשמע לה כמו סינית בהתחלה הפך להיות עברית מדוברת אחרי הקורס הכשרה. מיכל מגדירה את השנה בה עבדה כטלרית בבנק כבית ספר הכי טוב שהיה לה מעולם. במהלך השנה הזו מיכל טיפלה בלקוחות רבים וטיפלה בבקשות מגוונות: משכנתאות, הלוואות, כיסוי חובות, ריביות, העברות בנקאיות ועוד הרבה.

היום, שנתיים מאז כניסתה לבנק ואחרי שני תפקידים, מיכל עומדת בפני בדיוק קידום נוסף. קידום שייכנס לתוקף אחרי החגים כמובן. התפקיד החדש של מיכל הוא שלב נוסף בסולם הקידומים במערכת הבנקאית, ומיכל תמיד תזכור שהשלב הראשון היה להיות טלרית במשרת סטודנט. המפגש עם מיכל היה מרענן והותיר טעם טוב של עוד, ומצח אדמדם... הבעיה היחידה היא שבגלל התפקיד החדש של מיכל לא יהיה לנו מספיק זמן להיפגש לקפה בים.

__________________________________________

אז ברוח "אחרי החגים" אני מזמין את כולם לקחת אחריות על הקריירה שלכם וזכרו "אחרי החגים" זה עכשיו! הנה שלוש הצעות עבודה מיידיות:

טלפון למשרות נוספות ופרטים אודות קריירה בנקאית: 03-5101430

מייל לשליחת קו"ח: banker@hever.co.il

חולמ/ת על עבודה בבנק?? זה המקום בשבילך!

בנק מוביל במרכז מעוניין באנשים איכותיים, שירותיים ורציניים למשרה הכוללת מענה ללקוחות הבנק בנושאים פיננסיים רבים ומגוונים. המשרה במשמרות נוחות במיוחד ומתאימה גם לסטודנטים.

דרישות: זמינות להכשרה בת 4/5 שבועות במשרה מלאה, בגרות מלאה!

עבודה בבית ההשקעות המוביל במדינה!

בית השקעות מוביל מחפש אותך לעבודה מעניינת במיוחד עם אופציות קידום רבות וממשיות!

העבודה מהווה פתח כניסה לתוך עולם ההשקעות העשיר והמעניין.

משמרות גמישות ושכר מפנק!

דרישות:

זמינות להכשרה במשרה מלאה במשך שבועיים!

זמינות למינימום 4 משמרות.

מחפש/ת משרה פרונטלית בבנק מוביל?

בנק מוביל בפריסה ארצית מגייס לשורותיו בנקאים/יות פרונטליים/יות בעלי יכולות מכירתיות ושיווקיות גבוהות.

שכר מתגמל, אופציות קידום, העבודה במשמרות נוחות.

דרישות:

בגרות מלאה, זמינות ל4 משמרות, זמינות להכשרה במשרה מלאה במשך שבועיים.

5 תגובות:

  1. חח מדהים איזה יצירתיות יש לכם כדי לדחוף אנשים לשירות לקוחות של בנקים...
    טלרים לא מתעסקים ב"משכנתאות, הלוואות, כיסוי חובות, ריביות, העברות בנקאיות ועוד הרבה"
    סתם מפקידים ומושכים כסף, כמו קופאית בסופר.

    השבמחק
  2. אנונימי - מאד חבל לי שאתה רואה ככה את התפקיד של טלרים. נכון, טלרים עוסקים בעיקר בהעברת כספים אבל כן יש להם נגיעה להרבה מאד תחומי בנקאות בסיסיים ובהחלט נפתחות להם דלתות ואפשרויות קידום בתוך הבנקים.

    אם תרצה להרחיב את הדיבור בנושא אשמח שתתקשר לטלפון 03-9680003

    יועצת השמה שמתוודה

    השבמחק
  3. אנא עזרי לי למצוא עבודה!
    http://meimad.blogspot.com/search/label/%D7%94%D7%95%D7%93%D7%A2%D7%95%D7%AA%20%D7%93%D7%97%D7%99%D7%94

    השבמחק
  4. http://meimad.blogspot.com/
    סליחה על הטעות

    השבמחק