יום שני, 23 במאי 2011

בחבר הון אנושי אנחנו מחפשים את יועצי ההשמה של מחר! היום!


נו! שתענה כבר! איזה מתח אתם לא מבינים! אני כותבת את הבלוג הזה בזמן שחברה טובה שלי מתראיינת לתפקיד של יועצת השמה במרכז גיוס החדש של "חבר הון אנושי" בתל-אביב (זוכרים שכתבתי על זה לא מזמן...). היא נמצאת בראיון כבר 40 דקות וזה הראיון השני שלה בחבר. איזה לחץ! אני מחזיקה לה אצבעות.

לאחרונה יותר ויותר חברים וחברות שלי מתעניינים לגבי העבודה של יועץ השמה ושואלים האם ישנם תקנים פתוחים בחבר הון אנושי. אז, קודם כל אני מקווה ששמתם לב שכתבתי "יועץ השמה" ולא "יועצת השמה", כי כבר יש לא מעט גברים בחבר הון אנושי. ושנית כל, התשובה היא כן! חבר הון אנושי מגייסת היום יועצים ויועצות השמה לסניפי החברה בכל הארץ. ולכן, אני רוצה להקדיש את הפוסט לארבע הסיבות שהביאו אותי לחבר אנושי. למעשה, אלה גם ארבע הסיבות שמשאירות אותי בחבר.

יחידות התמחות: ביום שסיימתי את לימודי לתואר חשבתי מה לקחתי מישיבה של שלוש שנים בספסל האחורי של הכיתה? וכל מה שעלה לי לראש היו שני קורסים שלקחתי בשנה ב' – "ההתייחסות למשפחה בדיני עבודה" ו"***". למרות שהיו קורסים שנהנהתי מהם יותר שני הקורסים האלה ילוו אותי עוד המון זמן ואני עדיין בקיאה בחומר, ברמה שאני יכולה לגשת למבחן עכשיו ולהצליח. ולמה זה, חשבתי לעצמי. תשובתי לעצמי הייתה – מיקוד.

בחבר הון אנושי מאד מאמינים במיקוד והתמחות בגיוס והשמה לתחום תעסוקתי אחד מרכזי. יחידות ההתמחות המרכזיות בחבר כוללות, בין השאר: שירות לקוחות ומכירה, אדמיניסטרציה, השמת בכירים, היי-טק, מקצועות טכניים ולוגיסטיים ותחום הבנקאות. כל יועצת למעשה משתלבת בתחום אחד ומתמקצעת בו. ההתמקדות בתחום אחד מאפשרת ליועצת לשלוט בטרמינולוגיה הרווחת בתחום, היכרות מעמיקה עם המשרות ובוודאי גם בפרופיל המועמדים הנדרש.

הכשרה והדרכה: התפיסה המנחה בחבר היא שהיועצת צריכה לקבל הכשרה של 360 מעלות ולכן, יועצים בחבר עוברים שלושה מסלולים של הכשרה: "ביתי", "מקצועי" ו"חברי". המסלול הראשון להכשרת יועץ השמה הוא המסלול הביתי אשר בו היועץ מכיר את הלקוחות אשר מולם הוא יעבוד. היועץ נפגש עם הלקוחות ולומד כיצד לעבוד מולם. במסלול השני (והמקביל) היועץ זוכה להכשרה מקיפה ותיאורטית לגבי אופי ופרופיל הלקוחות, בהתאם לתחום ההתמחות. לדוגמא, יועץ אדמיניסטרציה מהרצלייה, יקבל במקביל הנחייה והכשרה על הלקוחות שלו ביחד עם הכשרה לגבי תחום האדמיניסטרציה בכלל. ככה היועץ יוכל להבין את צרכי הגיוס של לקוחותיה טוב יותר.

והמסלול האחרון, המסלול ה"חברי" הוא למעשה קורס הכשרה שכל היועצים החדשים עוברים בחודשיים הראשונים לעבודתה. במסגרת הקורס מוכשרים היועצים החדשים כיצד לנהל ראיונות, דיני עבודה והתנהלות נכונה מול לקוחות ומועמדים.

טיפול בלקוחות: כפי שכבר נאמר למעלה, בחבר הון מאמינים בגישה של 360 מעלות. העיקרון המנחה בחבר הוא להכשיר את היועצים בכל התחומים של גיוס והשמה ולא לחסוך מהם אחריות בתחומים מסוימים. ולכן, היועצים בחבר עובדים מול במעסיקים גם ולא רק במחפשי עבודה. כלומר, יועצים בחבר מקבלים לידיהם את האחריות לנהל קשרים עסקיים עם מעסיקים. היועצים נושאים ונותנים, יוצרים קשר ראשוני ואף בונים פרופיל למשרות בשביל ועם המעסיקים. כלומר, ליועץ בחבר שני כובעים – האחד מול המועמדים והשני מול המעסיקים. הטיפול במעסיקים מקנה ליועץ ערך מוסף מקצועי ומכשיר אותו בעוד תחומים שלא היו פתוחים לפניו קודם לכן –כמו מו"מ עסקי ודיני עבודה, למשל.

קידומים: נדמה שכיום אין חברה אחת שלא מתהדרת בסיסמא "אנחנו מאמינים בעובדים שלנו ומקדמים אותם". המילה "קידום" הפך לעניין שבשגרה במודעות דרושים ומראיינים רבים נוטים לפזר הבטחות על קידומים בראיונות עבודה. והאמת היא שחבר לא שונה בעניין הזה. מה שכן שונה בחבר בכל זאת זו תמונת המציאות. השדרה הניהולית בחבר, הבכירה והזוטרה, מבוססת כמעט כל כולה על קידומים מבפנים, של יועצות השמה. מרבית מנהלות הסניפים והתחומים גדלו בחבר והתחילו את עבודתן כיועצות. בנוסף לאפיקי הקידום האופקיים ישנם גם אופציות קידום רוחביות לתחומי התמחות אחרים בחבר, כמו למשל השמת בכירים והשמה לתחום ההיי-טק. ולמתעניינים להתפתח בתחום ההדרכה ישנן אופציות קידום רוחביות בתחום הזה.

כפי שאמרתי, אלה ארבעת הסיבות שהביאו אותי לכאן ובזכותן אני עדיין כאן! לכל מי שמתעניין בעבודה בחבר הון אנשי כיועץ השמה ניתן להעביר קורות חיים לכתובת hasama@hever.co.il. בהצלחה!!

3 תגובות:

  1. בעניין הקידום שציינת בסוף דברייך, ישנם לא מעט חברות שמנסות לגייס מועמדים פוטנציאליים על בסיס "קידום" שעשוי להתרחש בעתיד, זאת למרות שלא תמיד ישנם הקצאות או צפי למשבצת כזו בארגון, לא שאני חושבת שכל אלו שמצהירים לא ערוכים לזה באמת, פשוט לקחת בחשבון גם אופציה זו.

    השבמחק
  2. בסופו של דבר שואפים לאיזון שיענקו לעובד אפשרויות צמיחה.

    השבמחק
  3. חשוב מאוד להבדיל בין חברות כוח אדם לחברות השמה, חברות השמה בסך הכל נותנות שירות למעסיק, הן עוזרות לו למצוא עובד מתאים ולעובד עוזרות למצוא עבודה. חברות כוח אדם ומעסיקים, לעומת זאת, חוברים יחדיו על מנת לנצל את העובדים הפשוטים באישור החוק. חבל.

    השבמחק