יום שני, 16 במאי 2011

5 אתרי דרושים ועוגת שוקולד אחת



ליבי יוצא אליו. אני מכירה אותו רק חצי שעה, אבל ליבי יוצא אליו. הוא יושב כאן מולי, בעיניים אדומות מעייפות, מפהק בעקביות ובאופן כללי הוא נראה די מתוסכל. מי זה, אתם שואלים את עצמכם? ובכן תכירו את רותם. ולא, רותם אינו ידיד נפש שהרגע נפרד מהחברה שלו (תודה לאל, בתחום הזה לא נראה לי שיש לו בעיה...). הבעיה שלו בסיסית הרבה יותר: הוא לא מסתדר עם אתרי הדרושים הרבים שפועלים היום.

וכעת מעט רקע: בארץ ישנם חמישה אתרים בולטים המפרסמים מודעות דרושים: ג'ובמאסטר, אולג'ובס, פורטל דרושים, מוג'וב וג'ובסיטי. חמשת האתרים האלה עמוסים במידע ומתעדכנים במהירות מסחררת, אלפי מודעות מתפרסמות בהם מדי יום. בנוסף, לעיתים תיאורי המשרה מעורפלים ואינם מוסרים את כל הפרטים על המשרה, או לפחות כל הפרטים הנחוצים לקבל החלטה נכונה.

בהתחשב בכך, אני בהחלט יכולה להבין את רותם. גם אני בתור מועמדת נאבקתי להבין כיצד להפעיל את אתרי הדרושים. אבל היום אני בעמדה הפוכה, במסגרת תפקידי כיועצת השמה אני בעצמי מפרסמת באתרי דרושים ומעלה מדי יום פרסומים רבים. אז הנה במיוחד בשביל רותם (אמרתם לכם שליבי יוצא אליו), אני שמחה להציג לכם את שלושת ה"סודות" של אתרי הדרושים.

I Just Called to Say... נתחיל בסוד הכי קל לפיצוח: אם יש משרה שמעניינת אתכם ובתיאור המשרה מופיע מספר טלפון, תתקשרו! פשוט, לא? טלפון אחד יכול לקצר לכם משמעותית את התהליך. במקום לשלוח קורת חיים, לחכות שהמעסיק יקבל את קורות החיים, יעיין בהם ורק אז יתקשר אליכם (ותתפללו שאתם זמינים באותו רגע) ניתן להתקשר ישירות למעסיק ולנסות לקבוע ראיון או סתם להביע עניין במשרה ובאותה הזדמנות לבקש מעט פרטים. במקרה הטוב אתם מקצרים תהליכים, במקרה הרע לא הפסדתם כלום.

אל תשבו שעות על גבי שעות מול אתרי הדרושים! בשביל להשיג עבודה חייב להתקיים קודם כל ראיון עבודה ובשביל לקבוע ראיון עבודה חובה לשלוח קורות חיים. ועם זאת, אל תתישו את עצמכם שעות על גבי שעות מול אתרי הדרושים. מומלץ להיכנס לאתרי הדרושים פעם אחת ביום בסביבות 11-12 ולשלוח קורת חיים למשרות המעניינות אתכם. בנוסף לזה מומלץ מאד להשתמש בשירות הסוכן החכם שכל אתר דרושים מציע. הסוכן החם מרכז עבורכם את כל המשרות שמעניינות אתכם ושולח לכם אותם ישירות למייל. ככה תקבלו ישירות למייל משרות שמעניינות אתכם ומתאימות לדרישותכם.

"יוחנן ועוגת השוקולד " – משל זן מודרני על מציאת עבודה: לצורך הסוד הבא אשתמש במשל זן: יום אחד יוחנן ביקש מאמו שתאפה לו עוגת שוקולד. אמו הסכימה ונתנה ליוחנן עשרים שקלים וביקשה ממנו שיקנה קמח, חלב, קקאו וביצים. שמח ומאושר יצא יוחנן לקנות את המצרכים. לאחר ארבע שעות, תשוש ורעב לעוגה, יוחנן חזר הביתה עם המצרכים.

אמא המופתעת שאלה את יוחנן מדוע לקח לו כל כך הרבה זמן. יונתן השיב: "קניתי כל מצרך בסופרמרקט אחר והמרחק ביניהם היה גדול". אמו של יוחנן חייכה אליו ואמרה לו: "בפעם הבאה תקנה הכל בסופר אחד ותוכל לאכול עוגה מהר יותר".

ובמידה מסוימת, תהליך חיפוש העבודה דומה לקניית מצרכים, בדיוק כפי שסופרמרקט מרכז את כל המצרכים בחנות אחת מרכזית, חברות השמה מרכזות הצעות עבודה ממעסיקים רבים. רותם, למשל, התעניין במשרות של שירות לקוחות פרונטלי שהוא נכנס אלי למשרד. ואני הצלחתי לעניין אותו ב7 הצעות פרונטליות: שלוש סלולריות, שני בנקים, חברת מחשבים אחת ועוד שניים של חברות צריכה. וכמו שהסיני הזקן אומר "חברות השמה הם סוג של סופרמרקט של עבודות".

נראה לי שאני שומעת סירנת ומשטרת משאבי האנוש בדרך לעצור אותי באשמת ריגול וגילוי סודות מקצועיים... אז קוראיי הנאמנים, הפיצו את הבשורה ונסו להיעזר בשלושת הסודות שגיליתי לכם. וזכרו, תהליך חיפוש הוא עבודה לכל דבר, אבל ישנם קיצורי דרך!




3 תגובות:

  1. יש משהו שלא ברור לי בתהליך- כל חברת 'השמה' שאני דיברתי איתה, אינה מציעה למועמדים סופרמרקט של אפשרויות, אלא בעצם פועלת מצד המעסיק ומחפשת לו מועמדים מתאימים למשרה ספציפית. אשמח לקבל הפניה לחברת השמה שתחפש עבורי משרה, כשהיא רואה את יכולותיי לנגד עיניה.

    השבמחק
  2. אני לא חושבת שתהליך חיפוש עבודה במטפורה דומה לסופרמרקט, לכל אחד מתאימה משרה אחרת, ישנם פתרונות מגוונים לעזור לאנשים להתקבל למעגל העבודה.
    מאמצת בחום את עצותייך ממאמר זה, תודה!

    השבמחק